Iranian Agriculture News Agency

معاون استاندار آذربایجان غربی مطرح کرد:

مشکلی در تامین میوه شب عید در استان وجود ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به فرار رسیدن روزهای پایانی سال و نیاز بیشتر بازار به میوه شب عید، گفت: هیچ مشکلی از بابت تامین میوه شب عید از جمله سیب و پرتقال در استان وجود ندارد.

مشکلی در تامین میوه شب عید در استان وجود ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، نادرصادقی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از استانهای تامین کننده سیب در کشور انتخاب شده است، گفت: هیچ مشکلی از بابت تامین سیب شب عید برای کشور از طرف استان وجود ندارد و با تعیین مباشر،  پرتقال مورد نیاز استان برای شب عید نیز از استان مازندران تامین و در روزهای پایانی سال در اختیار مردم استان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به افزایش جوجه ریزی و تولید مرغ در استان ادامه داد: خروج مرغ زنده همچنان از استان ممنوع است ولی تولید کنندگان استان می توانند بخشی از تولیدات خود را بصورت لاشه به استانهای همجوار صادر کنند. 

وی با انتقاد از افزایش قیمت تخم مرغ در استان، گفت: متاسفانه با وجود تامین فراورده های دامی توسط دولت برای مرغداران ، تولید کنندگان تخم مرغ استان بدون توجه به مصوبات تنظیم بازار تخم مرغ تولید شده خود را به صورت آزاد به بازار عرضه می کنند که این موضوع قابل قبول نیست و دستگاه های نظارتی باید به جد پیگیر این موضوع شده و با متخلفان برخورد قانونی کنند.  

صادقی همچنین در خصوص ایجاد خط سبز برای صادرات محصولات کشاورزی استان نیز گفت: بر اساس اعلام گمرک آذربایجان غربی خط سبز و ویژه در گمرک تمرچین و بازرگان برای صادرات محصولات کشاورزی از جمله سیب ایجاد شده و صادر کنندگان می تواند محصولات کشاورزی خود را بدون معطلی از این مسیر صادر کنند. 

در این جلسه در خصوص روند صادرات سیب از استان و نحوه تهاتر برای واردات موز و نارنگی پاکستانی و همچنین توزیع شکر و برنج دولتی گزارشی ارائه شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید