Iranian Agriculture News Agency

پوشش بیمه‌ای 125 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 129 هزار هکتار از اراضی گندم و جو در کردستان زیرپوشش قرار دارد.

پوشش بیمه‌ای 125 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، فرید سپری صبح امروز در بازدید رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از طرح جهش تولید شامل مزارع گندم، جو، نخود انتظاری و ماشک شهرستان کامیاران اظهار کرد: طرح جهش تولید امید خوبی در بین کشاورزان کردستان ایجاد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: تصمیم داریم با زیرشکن لایه هارت پن را که طی سالیان سال در اراضی کردستان ایجاد شده و نمی‌گذرد تنفس مناسب خاک صورت بگیرد، بشکنیم.

سپری اذعان کرد: دنبال این هستیم برای حفظ و ارتقای مواد الی خاک شخم را حذف کنیم و کار کشت را با استفاده از ماشین‌آلات و روش‌های نوین کاشت مستقیم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه روی موضوع بذر کشاورزی به صورت جدی در استان کار می‌کنیم، گفت: در 10 شهرستان قرار است سطوح آیش را کم کنیم و زیر کشت علوفه ببریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: امسال در زمینه بیمه اراضی کشاورزی در استان انقلابی صورت گرفت و 125 هزار هکتار از اراضی گندم و 4 هزار هکتار از اراضی جو در سال زراعی جاری در استان بیمه شد.

سپری اضافه کرد: سالانه 3.6 دهم میلیون تن واردات جو داریم که با حمایت از تولید این محصول می‌توان تحول عظیمی ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: تکنیک‌هایی طراحی کرده‌ایم که می‌توانیم طی 5 سال به افزایش 20 درصدی تولید در استان دست پیدا کنیم.

وی با ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان هم گفت: سطح برنامه در این طرح برای 189 هزار هکتار بوده که تا این لحظه 158 هزار و 900 هکتار آن اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: سطح قرارداد 147 هزار و 252 هکتار و سطح بیمه 130 هزار و 203 هکتار است.

وی با بیان اینکه 22 هزار و 452 کشاورز در استان از مزایای این طرح بهره‌مند شده‌اند، عنوان کرد: طرح جهش تولید در دیمزارهای 10 شهرستان و یک هزار و 933 روستای سطح استان اجرا شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید