Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان؛

تولید ماهی در کردستان به ۸ هزار تن رسید

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان از تولید سالانه هشت هزار تن ماهی دراستان کردستان خبرداد وگفت:پیش بینی می‌شود این میزان تولید تا پایان سال به بیش از ۱۰ هزار تن برسد.

تولید ماهی در کردستان به ۸ هزار تن رسید

 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، حمید حسین پور مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان، گفت:اکنون ۲۳۵ مجموعه شامل مزارع و استخر پرورش ماهی در سطح استان فعال هستند که در دهه  فجر ۳ مزرعه دیگر به این تعداد افزوده می‌شود.

او  با اشاره به فعالیت شش تعاونی صیادی در استان بیان کرد:تولید ماهیان زینتی با تنوع ۲۰ گونه در استان به یک میلیون و ۶۸ هزار قطعه رسیده است.

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی کردستان گفت:تولید ماهیان استان شامل قزل آلا، کپور، فیتوفاگ، آمور و انواع ماهی بومی شامل سیاه ماهی و ماهی سفید رودخانه‌ای هستند.

حسین پور بیان کرد:بیشتر مراکز تولید ماهی در استان در سد‌های شهید کاظمی سقز، سد وحدت سنندج، دریاچه زریوار مریوان، سد گاوشان کامیاران و سد سنگ سیاه دهگلان قرار دارند.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:یک واحد پرورش زالو در کامیاران با ظرفیت تولید تعداد ۵۰ هزار زالو فعال است و دو واحد دیگر نیز در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است؛ ۴۱ رودخانه دایمی و فصلی، ۳۸ هزار چشمه و ۲ هزار و ۷۷۰ استخر ذخیره کشاورزی از دیگر ظرفیت‌های استان کردستان است که میتوان از تمام آن‌ها به عنوان یک پتانسیل خوب در عرصه تولیدات شیلات استان بهره‌مند شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید