Iranian Agriculture News Agency

هویت گذاری‌ ۹۰ درصدی دام‌های شهرستان بجنورد

رئیس اتحادیه گاوداران بجنورد گفت: با اشاره به اینکه طرح هویت گذاری دام چند ماهی است که در استان به مرحله اجرا درآمده است، اظهارکرد: تاکنون ۹۰ درصد از هویت گذاری دام های شهرستان بجنورد انجام شده است.

هویت گذاری‌  ۹۰ درصدی دام‌های شهرستان بجنورد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، حسینعلی حصاری افزود:  هویت گذاری دام گامی برای کوتاه کردن دست دلال های نهاده های دامی هویت‌گذاری دام طرحی است که کمک خیلی زیادی برای کوتاه کردن دست دلال های نهاده‌های دامی می‌کند.

وی اضافه کرد: در گذشته سهمیه اختصاصی نهاده های دامی به دامداران بر اساس دفترچه های دامپزشکی و ... بوده است که این امر موجب می شد تا قسمتی از نهاده های دامی اختصاص یافته به دامدار و بخشی نیز به افرادی که در گذشته دامدار بوده اند و هم اکنون دامدار نیستند، اختصاص یابد.

حصاری ادامه داد: و همین امر نیز موجب می شد تا مقداری از نهاده های دامی سر از بازار آزاد در بیاورد.

وی اظهارکرد: اما با اجرای طرح هویت گذاری دام ها، تمامی اطلاعات دامدار و دام در سامانه ثبت شده و نهاده اختصاص یافته فقط بر اساس اطلاعات این سامانه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: متاسفانه میان نهاده دولتی و آزاد اختلاف حدود دو هزار تومانی وجود دارد که علت اصلی آن حضور سودجویان است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند نهاده دولتی اختصاص یافته کفاف یک دامدار را نمی دهد اما این طرح موجب می شود تا دست دلال ها کوتاه و مقدار اختصاصی افزایش یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید