Iranian Agriculture News Agency

۱۶.۷ میلیون قطعه جوجه‌‎ریزی در بوشهر انجام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در ۱۰ ماه امسال ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه‎ریزی در این استان انجام و منجر به تولید ۲۸ هزار تن گوشت مرغ شد.

۱۶.۷ میلیون قطعه جوجه‌‎ریزی در بوشهر انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر محمدتقی منوچهری  افزود: که از این میزان حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه‎ در دی ماه انجام شد و پیش بینی شده در بهمن ماه یکهزار و ۸۴۵ تن گوشت مرغ در این استان تولید شود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی جوجه‌ریزی برای ۲ ماه پایانی سال جاری نیز در استان بوشهر چهار میلیون قطعه است که با این شرایط مشکلی برای تامین گوشت مرغ موردنیاز مردم این استان ایجاد نخواهد شد.

منوچهری اظهار داشت: قیمت مرغ زنده اکنون در استان بوشهر ۱۵ هزار و ۵۰۰، کشتارگاه ۲۱ هزار و ۲۰۰ و گوشت مرغ آماده مصرف نیز ۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان و نرخ تخم مرغ نیز هر کیلوگرم ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: استان بوشهر سالانه ۱۳ هزار و ۸۰۰ تن مصرف تخم مرغ دارد که از این میزان تنها حدود یکهزار تن در این استان تولید و مابقی از سایر استان‌ها تامین می‌شود که چنین رویه‌ای در بحث کنترل بازار قدرت مانور را از استان می‌گیرد.

وی یادآور شد: برای متعادل‌سازی بازار با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام ۴۵ تن تخم مرغ از اصفهان آماده حمل به شهرستان‌های دشتی، کنگان، دیر و تنگستان با قیمت هر کیلو ۱۷ هزار تومان است.

منوچهری اظهار کرد: پیگیری برای افزایش سهمیه استان بوشهر همچنان در حال انجام است تا وضعیت بازار تخم مرغ این استان هر چه زودتر به تعادل برسد.

وی ادامه داد: در سال جاری ۷۷ هزار و ۴۵۰ تن نهاده‎ دامی در استان بوشهر توزیع شد که از ابتدای آبان ماه با هوشمند شدن سامانه بازارگاه قسمت عمده‎ای از مشکلات در حوزه تامین نهاده مرغ گوشتی و دام در این استان حل شده‌است.

منوچهری افزود: اکنون در سامانه بازارگاه تامین نهاده موردنیاز بخش‌‌های دام و خوراک آبزیان در حال هوشمند شدن است که با تحقق این مهم بخش زیادی از مشکلات تامین نهاده برای واحدها حل خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید