Iranian Agriculture News Agency

اطلاعیه اداره کل دامپزشکی استان خوزستان:

شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یکی از واحدهای روستایی در شهرستان دشت آزادگان

اعزام سریع اکیپ‌های واکنش سریع بررسی و مراقبت بیماری‌های طیور دامپزشکی به محل مورد نظر، انجام اقدامات قرنطینه‌ای، ضدعفونی و همچنن نمونه برداری و ارسال نمونه‌های اخذ شده در کمترین زمان ممکن به مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور، از اقدامات اداره کل دامپزشکی استان خوزستان است.

شیوع  آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یکی از واحدهای روستایی در شهرستان دشت آزادگان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، طبق گزارشی که در تاریخ 04/11/1399 مبنی بر وقوع تلفات طیور بومی در یک واحد روستایی حاشیه شهرستان دشت آزادگان در استان خوزستان به اداره کل دامپزشکی استان ارسال شد اکیپ های واکنش سریع بررسی و مراقبت بیماریهای طیور دامپزشکی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شده و اقدامات قرنطینه‌ای، ضدعفونی و همچنن نمونه برداری را انجام داده و نمونه های اخذ شده در کمترین زمان ممکن به مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال شد.

پس از دریافت نتایج آزمایشگاهی در مورخ 05/11/13399 مبنی بر مثبت بودن واحد از نظر انفلوانزای فوق حاد پرندگان، اکیپ های واکنش سریع اداره کل دامپزشکی استان خوزستان و شهرستان دشت آزادگان جهت جمع آوری و معدوم سازی برابر با پروتکل های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور  وارد عمل شده و در کوتاهترین زمان ممکن طیور موجود در واحد آلوده جمع آوری و مطابق با دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور معدوم سازی شدند.

راس ساعت 23 شب مورخ 05/11/1339 عملیات پاکسازی، ضدعفونی و معدوم سازی محل آلوده به پایان رسید.

در حال حاضر در هیچ یک از واحدهای صنعتی پرورش طیور استان و هم چنین واحدهای روستایی طیور بومی استان تلفات یا مورد خاصی وجود ندارد. 

در همین راستا اکیپ های رصد و پایش بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان دامپزشکی استان در حال انجام مراقبت‌های فعال و غیر فعال بصورت شبانه روزی در تمام استان هستند.

همشهریان عزیز می‌توانند با اطمینان خاطر نسبت به مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ مورد تایید اداره کل دامپزشکی استان خوزستان اقدام کرده و در این خصوص هیچ گونه مشکلی برای  مصرف وجود ندارد.

به شهروندان گرامی تاکید می‌شود که از خرید مرغ زنده صنعتی و بومی که در سطح معابر عرضه می‌شود، جدا خودداری کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید