Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:

باغداران زیودار برای مجهز کردن باغات خود به آبیاری نوین اقدام کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: باغداران زیودار برای مجهز کردن باغات خود به آبیاری نوین اقدام کنند

باغداران زیودار برای مجهز کردن باغات خود به آبیاری نوین اقدام کنند

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛ اسفندیار حسنی مقدم در جلسه با فرماندار، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران استانی در منطقه زیودار اظهار کرد: باغات انجیر استان حدود ١٦٠٠هکتار است که  ۱۴۰۰ هکتار از این مقدار وارد فاز باردهی شده است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۲۸ هزار تن انجیر از باغات برداشت می‌شود، عنوان کرد: عملکرد باغات انجیر در هر هکتار 20 تن است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به سیستم آبیاری باغات منطقه زیودار اشاره کرد و گفت: با توجه به این که سیستم آبیاری در این منطقه به صورت غرقابی و سنتی است، از باغداران تقاضا کرده‌ایم طرح‌های تجمیعی خود را در مساحت ‌های ۴۰ و ۵۰ هکتاری به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر برای تبدیل سیستم آبیاری سنتی به آبیاری قطره‌ای ارائه کنند.

حسنی مقدم افزود: با توجه به اینکه به ازای هر هکتار ٢٣ میلیون تومان کمک بلاعوض به باغداران پرداخت می‌شود، باغداران از این فرصت جهت توسعه باغات در این منطقه استفاده کنند.

وی در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی در منطقه عنوان کرد: ما بارها اعلام کرده‌ایم  که هر باغدار و سرمایه‌گذاری که تمایل داشته باشد در حوزه  فرآوری، بسته‌بندی و صادرات محصولات به بازار مصرف مشارکت کند، سازمان جهاد کشاورزی همکاری لازم را جهت صدور مجوز و پرداخت تسهیلات خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید