Iranian Agriculture News Agency

فرماندار فریدن:

حمایت از بخش خصوصی برای افزایش بهره‌وری حوزه کشاورزی

فرآوری و عرضه محصولات کشاورزی نیازمند تولیدى باکیفیت بارعایت نکات کارشناسی برای کشاورزان است که براین اساس از حضور بخش خصوصی به این حوزه حمایت می‌کنیم.

حمایت از بخش خصوصی برای افزایش بهره‌وری حوزه کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، سیدمحمدتقی معین‌الدینی اظهار کرد: مشکلات حوزه کشاورزی به ویژه سیب زمینی فقط مربوط به منطقه فریدن نیست و هر منطقه‌ای در مقاطع زمانی مختلف به واسطه حضور دلالان با این مشکل روبرو می‌شود.

او گفت: با اشراف برمشکلات کشاورزان در سه مقطع کاشت، داشت و برداشت، برای رفع دغدغه‌های کشاورزان مسائل مربوط را به مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان و استان به ویژه جهاد کشاورزی استان و در نهایت وزارت کشاورزی منعکس کرده‌ایم. با توجه به حجم کشت محصولات متنوع کشاورزی، مشکلاتی برای کشاورزان به وجود آمده است که امیدواریم این پیگیری‌ها اثرگذار باشد.

فرماندار فریدن درباره حمایت از ورود سرمایه‌گذاران و اشتغال در حوزه کشاورزی گفت: با توجه به اینکه ایجاد و ساخت کارخانه‌های مرتبط با انواع تولیدات و محصولات در پیشرفت بخش اقتصادی کشور بسیار موثر است، ما هم باتوجه به وجود سیاست‌های حمایتی و ارائه تسهیلات مناسب که از طریق مدیران کشور و استان برای دریافت و صدور مجوز لازم تصویب می‌شود از ورود بخش‌های خصوصی حمایت خواهیم کرد.

معین‌الدینی خاطرنشان کرد: درحال حاضر باوجود یک کارخانه تولیدی چیپس در شهرستان مجاور و تولید محصول سیب زمینی در فریدن متأسفانه این کارخانه تمام محصول سیب زمینی خود را از خارج منطقه تهیه می‌کند و علت این کار نداشتن کیفیت و ماندگاری مناسب در بهره وری این محصول برای تولید چیپس است.

او در پایان بیان کرد: رشد و پویایی در حوزه کشاورزی و کاهش دغدغه کشاورزان نیازمند رعایت نکات کارشناسی و علمی برای تولیدات مرغوب‌تر با بازدهی و ماندگاری بیشتری است که در نهایت این محصولات مناسب در سبد بخش‌های خصوصی برای فرآوری و بهره‌وری قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید