Iranian Agriculture News Agency

طرح جهش تولید در دیمزارها بهترین فرصت جهت رونق هر چه بیشتر زراعت شهرستان ویژه مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها بهترین فرصت جهت رونق هر چه بیشتر زراعت در شهرستان است.

طرح جهش تولید در دیمزارها بهترین فرصت جهت رونق هر چه بیشتر زراعت شهرستان ویژه مراغه

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اسماعیل کریمی اصل  در جلسه منطقه ای جهش تولید در دیم زارها که در مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مراغه برگزار شده بود ضمن بیان این مطلب افزود: پتانسیل علمی موجود در شهرستان و وجود ارتباط سازنده با مراکز علمی و تحقیقاتی می تواند به عنوان بهترین ابزار در جهت پیشبرد بهتر این طرح در سطح شهرستان مراغه باشد.

وی تاکید کرد: شهرستان مراغه از اواخر تابستان ٩٨ با ستاد اجرایی فرمان امام همکاری داشته و حدود ٢٥ میلیارد تومان تسهیلات با اهرم اجرایی بنیاد برکت در قالب گیاهان دارویی، دام سبک و سنگین زنبورعسل پرورش ماهی و... جذب بخش کشاورزی گردیده است، اما با وجود سابقه همکاری جهاد کشاورزی شهرستان با این ستاد طرح جهش تولید می تواند بهترین فرصت برای همکاری بیشتر با این نهاد باشد.

کریمی اصل همچنین به تامین به موقع نهاده های این طرح جهت ثمر بخش تر شدن این طرح تاکید کرد.

معاون بهبود تولیدات  گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان و مدیر اجرایی طرح جهش تولید در دیمزارها نیز در این جلسه به ارزیابی  طرح تاکید نموده و از تمامی همکاران این طرح خواست که به اجرای دقیق بند بند این طرح   توجه خاص داشته و عوامل موثر در افزایش عملکرد در جهش تولید را مدنظر داشته باشند و به کنترل به موقع بیماری و آفات و بیماریها اهتمام کامل داشته باشند.

علی رخ افروز همچنین به برگزاری دوره های آموزشی این طرح در فصول مربوطه متناسب با عملیات داشت و برداشت اشاره کرد.

گفتنی است در این جلسه که مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای مراغه، عجب شیر و بناب و ملکان و نماینده صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان، محققان موسسه تحقیقات دیم و مسئولین مراکز و مسئولین زراعت و حفظ نباتات و ترویج، کارشناسان اختصاصی طرح در سالن اجتماعات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه برگزار گردید گزارش اقدامات انجام یافته در خصوص اجرای طرح توسط مدیران شهرستانها ارائه گردید و مجری طرح استانی و مدیران ستادی سازمان و در نهایت کارشناسان شهرستانی به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید