Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سراب در گفتگو با ایانا خبر داد:

فعالیت 38 واحد مرغداری و پرورش بوقلمون به ظرفیت 638 هزار و 550 قطعه در شهرستان سراب

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سراب از فعالیت 38 واحد مرغداری و پرورش بوقلمون به ظرفیت 638 هزار و 550 قطعه در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 38 واحد مرغداری و پرورش بوقلمون به ظرفیت 638 هزار و 550 قطعه در شهرستان سراب

نادر زارع تالی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن بیان این مطلب افزود: در شهرستان سراب جمعاً 36 واحد مرغداری به ظرفیت 632 هزار و 550 قطعه وجود دارد که 32 واحد مرغ گوشتی و 4 واحد مرغ تخمگذار می باشد. ضمناً 2 واحد بوقلمون گوشتی به ظرفیت شش هزار قطعه در شهرستان مشغول فعالیت می باشند.

وی عنوان کرد: 6 واحد مرغ گوشتی به ظرفیت 150هزار قطعه در شهرستان در حال احداث می باشند که بطور متوسط 40 الی 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 زارع تالی با بیان اینکه از مرغداریهای صنعتی و ماکیان بومی منطقه سالانه چهار هزار و 865 تن گوشت سفید مرغ و 845 تن تخم مرغ تولید می شود افزود: از نظر تولید گوشت مرغ رتبه هفتم و تخم مرغ رتبه پانزدهم در استان متعلق به شهرستان سراب می باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سراب گفت: از نظر موازنه تولید و مصرف با توجه به آمار جمعیت شهرستان؛ گوشت مرغ به مقدار یکهزار و 300 تن مازاد تولید بوده که به استان و به شهرستانهای همجوار صادر می شود و از نظر تخم مرغ 607 تن کمبود وجود دارد که از استانها و شهرستانهای دیگر تامین می گردد لذا لازم است جهت تامین کمبود تخم مرغ، سرمایه گذاری مناسب در شهرستان انجام گیرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید