Iranian Agriculture News Agency

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی تاکید کرد:

اولویت پیشگیری از تغییرکاربریهای غیرمجاز بر قلع و قمع اماکن غیرقانونی احداث شده در زمین های کشاورزی

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی بر اولویت پیشگیری از تغییرکاربریهای غیرمجاز بر قلع و قمع اماکن غیرقانونی احداث شده در زمین های کشاورزی تاکید نمود.

اولویت پیشگیری از تغییرکاربریهای غیرمجاز بر قلع و قمع اماکن غیرقانونی احداث شده در زمین های کشاورزی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، موسی خلیل الهی در جلسه تحویل اسناد اراضی به کشاورزان که با حضور  اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در محل دادگستری آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن تبریک پیشاپیش ایام ا... دهه مبارک فجر، ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز ولادت امام خمینی(ره) و بیان این مطلب افزود: رعایت حقوق عامه، حمایت از تولید، حفظ کرامت انسانی و برخورد جدی با مظاهر فساد، اولویتهای ترسیم شده قوه قضائیه در سال 99 است که جزو دستورات و اوامر ریاست معظم دستگاه قضا حضرت آیت ا... رئیسی برای الگو قرار دادن این اولویت ها از طرف زیرمجموعه های قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: ریاست معظم قوه قضائیه کشور تاکید دارند تا رعایت حقوق عامه، حمایت از تولید، حفظ کرامت انسانی و برخورد با مظاهر فساد در بستر اقتدار، تدبیر و مهربانی به نحو احسن اجرا و محقق شوند.

خلیل الهی افزود: عملیاتی کردن قانون جامع حدنگاری در راستای ثبت مالکیت و حقوق دولت بر اراضی ملی و اموال دولتی جزو تصمیمات اتخاذ شده روسای دادگستری سراسر کشور، رئیس کل ثبت اسناد و عوامل قضائی در آخرین جلسه قوه قضائیه در سال 98 بود این قانون می تواند هم زمینه ساز تثبیت حقوق و مالکیت دولت و هم تثبیت کننده حقوق اشخاص باشد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی، گفت: اگر بخواهیم حقوق و مالکیت دولت را حفظ و حراست نمائیم چاره ای جز اجرای قانون جامع حدنگار نداریم بخشی از اراضی و اموال دولتی به دلیل سنددار نبودن در حال تضییع می باشند که این امر زمینه را برای سودجویی زمین خواران خواسته و ناخواسته فراهم می کند.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تشکیل پرونده، طرح دعاوی، مبارزه، برخورد و صدور محکومیت برای افرادی که اراضی و املاک دولتی را بطور غیرقانونی به تصرف خود درآورده اند هزینه بر بوده و در برخی از موارد نیز به موفقیت نمی انجامد، اظهار داشت: برای پیشگیری از حیف و میل اموال دولتی ناچاریم قانون حدنگار را به نحو مطلوب اجرا کنیم.

 خلیل الهی گفت: قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی مانع صدور سند برای اراضی زراعی و باغی که طبق قانون ارث و سهم بین افراد تفکیک شده است نمی شود و مجوز صدور سند برای اینگونه از اراضی به لحاظ نگهداری و تغییرکاربری هم به نفع دستگاه قضائی و هم به نفع کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی است تا با خیال آسوده به فعالیت تولیدی خود ادامه دهند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی، تاکید نمود: با پیشگیری از تضییع حقوق دولت و حیف و میل اموال دولتی در واقع هدف نهایی قانون جامع حدنگاری که همان تثبیت مالکیت دولت و اشخاص می باشد تامین می شود.

وی اظهار کرد: از مجموع یک میلیون و 400 هزار هکتار اراضی ملی که تثبیت شده اند، یک میلیون و 100 هزار هکتار از این میزان مربوط به سال 99 می باشد و مابقی طی سالهای گذشته بوقوع پیوسته است و این امر حاکی از این مهم می باشد که دستورات ریاست محترم قوه قضائیه در حال اجرایی شدن است.

 خلیل الهی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اجرای قوانین مربوط به قلع و قمع تغییرکاربریهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و تقدیر از اقدامات مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  به لحاظ طرح شکایت و برخورد با متخلفین، گفت: پیشگیری از تغییرکاربریهای غیرمجاز بر قلع و قمع اماکن غیرقانونی که در زمینهای کشاورزی احداث شده اند اولویت دارد.  

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید