Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده:

لزوم راه‌اندازی معاونت نظام بهره‌برداری در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به ۵۰۰ هزار هکتار انواع شبکه‌های آبیاری استان، بر لزوم راه‌اندازی معاونت نظام بهره‌برداری برای مدیریت، حفاظت، تعمیر و بهره‌برداری از این شبکه‌ها تاکید کرد.

لزوم راه‌اندازی معاونت نظام بهره‌برداری در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در بازدید از مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری که با حضور مشاور وزیر و مدیر کل امور استانهای وزارت متبوع انجام شد گفت: آبادان در روزهای سخت جنگ تحمیلی خسارات زیادی را متحمل شد و حق بزرگی به گردن کشور و مسئولان دارد.

وی ضمن اشاره به ۵۰۰ هزار هکتار انواع شبکه های موجود در استان افزود: متاسفانه به دلیل عدم وجود نظام بهره‌برداری به تدریج شاهد فرسودگی و از بین رفتن سیستم‌های آبیاری استان خواهیم بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به لزوم انجام اقدامات مناسب برای کانالهای آبیاری بیان داشت: کانالها هر ساله نیاز به لایروبی دارند، طراحی دریچه ورود و خروج اب برای این کانالها ضروری بوده و مدرن‌سازی آنها باید به صورت منظم انجام شود.

امیری زاده در ادامه اظهار کرد: با اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، استان دارای ۸۰۰ هزار هکتار شبکه می‌شود که برای مدیریت، حفاظت، بهره‌برداری و تعمیر این شبکه‌ها لزوم وجود معاونت بهره‌برداری در چارت سازمانی سازمان بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با بیان این مطلب که کشاورزی شهرستان آبادان غالبا تک محصولی است اظهار کرد: در حال حاضر سطح زیر کشت نخیلات در آبادان ۱۳ هزار هکتار است که بروز خشکسالی و ورود آب شور به مزارع می‌تواند کشاورزان را متحمل خسارت‌های سنگینی کند.

امیری زاده در خاتمه به تلاش نمایندگان و مسئولان در زمینه جذب اعتبار برای اصلاح و بازسازی نخیلات آبادان اشاره و عنوان کرد: امیدواریم این تلاشها، جلسات و بازدیدها منجر به اخذ تصمیمات خوبی برای این شهرستان شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید