Iranian Agriculture News Agency

در سفر غیررسمی به استان کرمان؛

وزیر جهاد کشاورزی از گلخانه قرنطینه­ ای گردو در شهرستان ارزوئیه بازدید کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی با همراهی استاندار کرمان، نماینده مردم بافت، ارزوئیه و رابر در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار شهرستان وتعدادی از مسئولان وزارتخانه از ظرفیتهای کشاورزی این شهرستان بازدید ومسائل ومشکلات شهرستان مطرح شد.

وزیر جهاد کشاورزی از گلخانه قرنطینه­ ای گردو در شهرستان ارزوئیه بازدید کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، امیری افزود: گلخانه ای به وسعت 36000 مترمربع در دو منطقه دشتاب وارزوئیه راه اندازی شده است ودرحال حاضر 110هزار اصله نهال گردوی رقم پکان (گردوی گرمسیری) و50 هزار اصله نهال خرمای پیارم در گلخانه­ی این شهرستان،کشت گردیده ونگهداری می شود که این گلخانه مورد بازدید وزیر جهاد کشاورزی و همراهان قرار گرفت.

امیری تصریح کرد: ضمن بازدید در این سفر، مشکلات در خصوص اجرای عملیات آبخیزداری، تامین نهاده ها خصوصا کود شیمیایی و ماشین آلات کشاورزی، همچنین تامین منابع مالی و پرداخت تسهیلات، تغییر الگوی کاشت، ضرورت اجرای آبیاری نوین، احداث جاده بین مزارع و....بررسی شد.

لازم به ذکر است در ماه های اخیر این دومین سفر دکتر خاوازی به شهرستان ارزوئیه است که ضمن صدور دستورات لازم ،آینده منطقه را نوید بخش و روبه رشد اعلام نمود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید