Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

فعالیت ۲۷ واحد کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : در حال حاضر ۲۷ واحد کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان دارای پروانه بهره برداری در سطح استان فعالیت می کنند.

فعالیت ۲۷ واحد کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، رضا یوسفی رضایی افزود : این کارخانه ها با ظرفیت اسمی سالانه یک میلیون و دویست هزار تن، معادل ۱۰۰هزار تن خوراک دام و ۲۰۰.هزار تن خوراک آماده طیور و آبزیان در سال تولید می‌کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کارخانه های خوراک دام و طیور و آبزیان استان مجموعا با ظرفیت اسمی زیر ۳۰ درصد فعالیت دارند و در صورت ترغیب مرغداران و دامداران به مصرف خوراک آماده دام و طیور و ارائه تمهیداتی جهت صادرات به خارج از کشور و همچنین تامین نهاده ها برای کارخانجات شاهد استفاده از پتانسیل بالای کارخانجات خوراک دام و طیور و آبزیان استان و پر شدن ظرفیت خالی آنها خواهیم بود.

یوسفی رضایی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری انجام گرفته در این واحدها معادل هزار میلیارد تومان بوده و برای هزار نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

رضایی تاکید کرد: در راستای تولید خوراک دام یارانه ای و کنترل کیفی بازدید های دوره ای و نظارت مستمر توسط معاونت بهبود تولیدات دامی بر کارخانجات تولید خوراک دام و طیور استان انجام می‌شود.

وی گفت :بازدید از کارخانجات خوراک دام و طیور و آبزیان ،با هدف نمونه‌برداری و انجام آزمایش نمونه خوراک ،ارائه آمار توزیع خوراک و نهاده‌های مصرفی و انعکاس و پیگیری مسائل و مشکلات است که با نظارت های مستمر شاهد افزایش کیفیت خوراک تولیدی در استان و کاهش چشمگیر تخلفات کارخانجات خوراک دام و طیور و ابزیان استان هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید