Iranian Agriculture News Agency

تولید 14 نوع محصول گواهی شده در سطح استان اصفهان

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در سال جاری شاهد توسعه تولید محصولات گواهی شده در تمامی 24 شهرستان هستیم.

تولید 14 نوع محصول گواهی شده در سطح استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، حسنعلی رحیمی، مشاور رئیس سازمان و رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا در نشست تخصصی تولید محصولات گواهی شده اظهار کرد: در سال گذشته چهار محصول سیب زمینی، سیب درختی، پیاز و گوجه فرنگی در هفت شهرستان استان و در مساحت بیش از 670 هکتار تولید شد.

وی ادامه داد:  با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های شکل گرفته در سال جاری شاهد توسعه تولید محصولات گواهی شده در تمامی 24 شهرستان هستیم. تعداد محصولات گواهی شده تولید شده در سطح استان اکنون به 14 محصول افزایش یافته و تمامی این محصولات دارای دستورالعمل تولید هستند.

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان تعاون روستایی غرفه عرضه محصولات گواهی شده با لیبل در شهر اصفهان(چهارراه شیخ صدوق) در حال فعالیت می‌باشد و شاهد استقبال مردم از این محصولات هم هستیم.

وی افزود: در تلاش هستیم با هماهنگی سایر استان‌ها عرضه محصولات گواهی شده را در تمام طول سال و در نقاط گسترده‌تری داشته باشیم.

رحیمی گفت: محصولات گواهی شده با لیبل مخصوص و کد سرگانیک در اختیار مصرف کننده نهایی قرار می‌گیرد و این اطمینان را به مصرف کننده می‌دهد که محصولی سالم و با کیفیت بالا مصرف می‌کند.

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: محصولات گواهی شده بعد از تولید مورد آزمایشات تخصصی قرار می‌گیرند تا از لحاظ آلاینده‌ها و فلزات سنگین و ... بررسی شوند و در صورت عاری بودن از این موارد موفق به دریافت کد و عرضه در بازار می‌شوند.

وی در پایان گفت: محصولاتی مانند، انار، پیاز، لوبیا، سیب زمینی، اسفناج، کاهو، خربزه، هندوانه، سیب درختی، خیار گلخانه‌ای و گوجه گلخانه‌ای از محصولاتی هستند که به صورت گواهی شده در سطح استان تولید می‌شوند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید