Iranian Agriculture News Agency

مدیر تعاون روستایی استان کردستان:

خرید تضمینی 26 هزار تن گوجه فرنگی در کردستان

مدیر تعاون روستایی استان کردستان گفت: امسال در راستای حمایت از کشاورزان کردستانی، 26 هزار و 829 تن گوجه فرنگی با قیمت مصوب در استان خریداری شد.

خرید تضمینی 26 هزار تن گوجه فرنگی در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، پیمان اسکندری، اظهار کرد: با توجه به اینکه در زمان پیک برداشت گوجه فرنگی، بازار کشش جذب این محصول تولیدی برای تازه‌خوری را نداشت و قیمت گوجه فرنگی به پائین‌ترین حد ممکن رسیده بود سازمان تعاون روستایی به منظور حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از ضرر و زیان به کشاورزان اقدام به خرید حمایتی این محصول کرد.

مدیر تعاون روستایی کردستان با اشاره به وضعیت و نحوه خرید گوجه فرنگی بصورت حمایتی توسط دولت برای دومین سال متوالی در استان‌های تولیدکننده این محصول، افزود: امسال 26 هزار و 829 تن گوجه فرنگی در قالب 8 هزار و 121 محموله خریداری شد که نسبت به سال گذشته با افزایش قابل‌توجهی مواجه بود.

اسکندری یادآور شد: محصول خریداری شده به دو کارخانه فرآوری محصول گوجه فرنگی، روژین تاک در استان‌ کرمانشاه و خرمدشت در دهگلان انتقال داده شد تا پس از فرآوری به صورت رب اسپتیک و عرضه از طریق بورس کالا روانه بازار مصرف شود.

وی با اشاره به اینکه تعیین نرخ خرید حمایتی به ازای هر کیلوگرم گوجه فرنگی ۱۰ هزار ریال توسط دولت، یادآور شد: بهای محصول خریداری شده بطور کامل به حساب کشاورزان بصورت صددرصدی واریز شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید