Iranian Agriculture News Agency

مدیر تعاون روستایی کردستان؛

مطالبات گوجه‌کاران کردستانی پرداخت شد

مدیر تعاون روستایی کردستان از پرداخت صد در صدی بهای محصول خریداری شده گوجه فرنگی‌کاران این استان خبر داد.

مطالبات گوجه‌کاران کردستانی پرداخت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، پیمان اسکندری مدیر تعاون روستایی کردستان،  اظهار کرد: شهریور و مهر امسال در راستای حمایت از کشاورزان کردستانی، ۲۶ هزار و  ۸۲۹ تن گوجه فرنگی در قالب هشت هزار و ۱۲۱ محموله در این استان با قیمت مصوب خریداری شده است.

وی با بیان اینکه هر کیلوگرم از این محصول به نرخ یک هزار تومان خریداری شده است، اضافه کرد: کل وجه محصول خریداری شده ۲۶ میلیارد و ۸۲۹ میلیون تومان بود که هم اکنون این میزان وجه در چند نوبت به حساب بهره‌برداران واریز شده است.
مدیر تعاون روستایی کردستان با اشاره به وضعیت و نحوه خرید گوجه فرنگی بصورت حمایتی توسط دولت برای دومین سال متوالی در این استان افزود: میزان خرید امسال نسبت به میزان خرید ۲۴ هزار و ۶۷۵ تن در قالب ۶ هزار و ۷ محموله سال گذشته ۱.۲ برابر رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه در زمان پیک برداشت محصول گوجه فرنگی بازار کشش جذب این محصول تولیدی جهت تازه خوری را نداشت و قیمت آن به پایین ترین حد ممکن رسیده بود یادآور شد: سازمان تعاون روستایی به منظور حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان اقدام به خرید حمایتی این محصول کرده است.
وی گفت: امسال محصول خریداری شده به دو کارخانه فرآوری محصول گوجه فرنگی، روژین تاک در استان‌ کرمانشاه و خرمدشت در استان کردستان انتقال داده شد تا پس از فرآوری به صورت رب اسپتیک و عرضه از طریق بورس کالا روانه بازار مصرف شود.
 
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید