Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز در گفتگو با ایانا خبر داد:

بازگشت ۵ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان تبریز به عرصه کشاورزی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: در ادامه روند اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، 5 هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان تبریز به عرصه کشاورزی بازگشت.

بازگشت ۵ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان تبریز به عرصه کشاورزی

فرامرز افشانی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی  ضمن بیان این مطلب افزود: با تخریب ۲۱ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در اراضی سردرود و خلجان به موجب تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، ۵ هکتار دیگر از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز آزاد شد.

وی، گفت: تغییرکاربری اراضی زراعی و باغی؛ خط قرمز جهادکشاورزی است و این نهاد با همکاری مرجع قضایی با متخلفان برخورد می‌کند.

 افشانی با اشاره به ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، ادامه داد: مطابق این ماده قانونی هرگونه تغییر غیرمجاز کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقدامات به تشخیص وزارت جهادکشاورزی جرم است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز افزود: طبق تبصره ۲  این ماده قانونی نیز ماموران جهادکشاورزی موظف هستند با حضور نماینده دادسرا یا دادگاه، نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه برگردانند. 

وی در ادامه تصریح کرد: اراضی زراعی و باغ‌ها به‌ عنوان بستر تامین امنیت غذایی جامعه و بخشی از محیط زیست کشور از سرمایه‌های ملی جامعه است و براساس آموزه‌های دینی، فرهنگ ایرانی- اسلامی و قوانین کشوری، حفاظت از این عرصه‌ها وظیفه‌ای همگانی و تخریب و نابودی زمین‌های کشاورزی امری ناپسند، غیرقانونی و خلاف مصالح جامعه است.  

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز در خاتمه سخنان خود با بیان اینکه اراضی کشاورزی بستر تولید غذای شهروندان است، تاکید کرد: برای حفظ اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم این روند در طول سال با جدیت ادامه دارد و گامی برای حفظ قدرت تولید و نیز مبارزه با سودجویان و زمین خواران است.

گفتنی است  با آزاد سازی این ۵ هکتار؛ میزان اراضی آزاد شده کشاورزی شهرستان تبریز، در سال جاری به ۲۵ هکتار ارتقاء یافت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید