Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود در گفتگو با ایانا خبر داد:

تجهیز 285 هکتار از اراضی زراعی شهرستان هشترود به سیستم آبیاری تحت فشار در سال‌جاری

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: در سالجاری 285 هکتار از اراضی زراعی شهرستان هشترود به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند.

تجهیز 285 هکتار از اراضی زراعی شهرستان هشترود به سیستم آبیاری تحت فشار در سال‌جاری

مجید احمدی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن بیان این مطلب افزود: در راستای تحقق سیاست های وزارت جهادکشاورزی مبنی بر توسعه سیستم های آبیاری نوین جهت بالا بردن راندمان آبیاری و تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و کمیت بهتر و ترویج مدیریت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هشترود با بهره گیری از تمام توان خود در بخشهای مختلف و حمایت مسئولین استانی و شهرستانی و مشارکت خود بهره برداران در سال 99 توانست 285 هکتار از اراضی کشاورزی را به سیستم های آبیاری نوین تجهیز کند.

وی گفت: برای اجرای 285 هکتار، شش هزار و 263 میلیون ریال هزینه شده است که از این میزان سه هزار و 413 میلیون ریال کمک بلاعوض دولتی و دو هزار و 850 میلیون ریال آورده شخصی است.

 احمدی ادامه داد: در شهرستان هشترود 12 هزار هکتار اراضی آبی وجود دارد که پتانسیل اجرایی سیستم آبیاری نوین را نیز دارا است که در این راستا در سال 1400 برای کمک به اجرای سیستم برای هر هکتار 227.5 میلیون ریال از آبیاری قطره ای و 115.5 میلیون ریال از آبیاری بارانی و 77 میلیون ریال از آبیاری کم فشار کمک بلاعوض به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان شد: کشاورزانی که دارای پروانه بهره برداری آب و یا حق آبه مجاز می باشند می توانند با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید