Iranian Agriculture News Agency

هیچ چیزی به اندازه امنیت غذایی در سفره مردم مهم نیست

امام جمعه شهر باسمنج گفت: هیچ چیزی به اندازه امنیت غذایی در سفره مردم مهم نیست.

هیچ چیزی به اندازه امنیت غذایی در سفره مردم مهم نیست

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین قهرمان احمدی در دیدار با مدیر و کارشناسان جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بیان اینکه یکی از مولفه های امنیت هر کشوری امنیت غذایی آن است و امروز هیچ چیزی به اندازه امنیت غذایی در سفره مردم مهم نیست گفت: کشاورزی قدمتی از زمان خلقت بشر داشته و در جامعه بین الملل، کشاورزی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه مدیریت عرصه کشاورزی با پشت میز نشینی محقق نمی شود و باید گام به گام همراه کشاورزان و بهره برداران در این زمینه حرکت نمود ادامه داد: بحث ترویج یعنی همان گام به گام با کشاورزان زندگی کردن که باید به اهمیت امر ترویج کشاورزی بیشتر از اینها اهمیت داد. 

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با بیان اینکه کلانشهر تبریز قبل از اینکه یک  شهر صنعتی باشد بعنوان باغ شهر مطرح بوده و شهر کشاورزی است افزود: در این راستا شهرستان باسمنج قطب کشاورزی است و محصولات فراوانی همچون سیب زمینی و خیارشور از این منطقه مطرح شده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید در صیانت از اراضی کشاورزان در کنار آنان باشیم و با ترویج امر کشاورزی مانع از تغییرکاربری اراضی در این شهرستان باشیم افزود: همواره در راستای پیشبرد اهداف کشاورزی در کنار مدیریت جهادکشاورزی تبریز هستیم و از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

امام جمعه شهرباسمنج در پایان سخنان خودعنوان کرد: جهادکشاورزی شهرستان تبریز با برگزاری کلاس های ترویجی در ۱۲ روستای باسمنج در راستای صیانت از اراضی کشاورزان حرکت می نماید.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز نیز با بیان اینکه شهرستان تبریز سالانه با تولید 310 هزار تن محصولات کشاورزی نقش اساسی در تامین امنیت غذایی جامعه ایفا می کند ادامه داد: ایمنی و تهیه غذای سالم مسئولیتی همگانی است لیکن کشاورزان شهرستان تبریز این امر را در راستای تولید محصولات مرغوب دغدغه اصلی خود قرار داده‌اند.

 فرامرز افشانی تاکید نمود: همواره جهادکشاورزی تبریز در کنار کشاورزان بوده و در راستای صیانت از اراضی کشاورزی پیشقدم می باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز در پایان سخنان خود ضمن تشکر از اهتمام حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی امام جمعه شهرستان باسمنج نسبت به امور کشاورزی خاطرنشان کرد: مرکز کشاورزی باسمنج همگام با امام جمعه محترم در راستای ترویج و توسعه کشاورزی حرکت خواهد نمود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید