Iranian Agriculture News Agency

باقرزاده:

سرمایه‌گذاری ۵۷۰ میلیارد ریالی طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در سال جاری

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت : با بهره برداری از 12 طرح صنایع تبدیلی وتکمیلی بخش کشاورزی با سرمایه گذاری 570 میلیاردریالی در سالجاری اشتغال 311 نفری در استان ایجاد شده است.

سرمایه‌گذاری ۵۷۰ میلیارد ریالی طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا از استان هرمزگان، علی باقرزاده همائی در خصوص طرحهای صنایع تبدیلی وتکمیلی بخش کشاورزی استان هرمزگان اظهار کرد: در حال حاضر 157 واحد مرتبط با طرحهای صنایع تبدیلی وتکمیلی بخش کشاورزی استان هرمزگان با اعتباری بالغ بر3 هزار و 732 میلیارد ریال ، ایجاد اشتغال 3 هزار و 736 نفری با جذب ماده خام یک هزار و 103 تن دارای پروانه بهره برداری می باشند.

وی با اشاره به اینکه در سالجاری تعداد 12 فقره پروانه بهره برداری طرحهای صنایع تبدیلی وتکمیلی بخش کشاورزی در این استان صادر شده  است، افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر 570 میلیارد ریال، جذب ماده خام 90 هزار تنی و ایجاد اشتغالزایی 311 نفری در استان مشغول به فعالیت می باشند.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان همچنین در خصوص طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 61 الی 99 درصد ابراز داشت: در حال حاضر 45 طرح نیمه تمام مرتبط با صنایع تبدیلی وتکمیلی بخش کشاورزی با جذب ماده خام 187 هزار تن با اعتباری بالغ بر 855 میلیارد ریال و ایجاد اشتغالزایی 884 نفری در این استان در حال تکمیل است.

باقرزاده با بیان اینکه در حال حاضرتعداد 465 فقره مجوز تاسیس طرح های صنایع تبدیلی وتکمیلی بخش کشاورزی با سرمایه ای بالغ بر 14 هزار و 305 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال 9هزار و 483 نفر این استان دارای اعتبار بوده و مشغول به فعالیت هستند، افزود: در سالجاری تعداد 74 جواز تاسیس طرح های صنایع تبدیلی وتکمیلی بخش کشاورزی با جذب ماده خام 343 هزار تنی با اعتباری بالغ بر 4 هزار و 366 میلیارد ریال و ایجاد اشتغالزایی یک هزار و 784 نفری صادر شده است.

به گفته وی، طرح های صنایع تبدیلی وتکمیلی بخش کشاورزی استان هرمزگان شامل صنایع تبدیلی باغی، صنایع تبدیلی دامی، صنایع تبدیلی زراعی، صنایع تبدیلی شیلاتی ، خوراک دام و طیور، سردخانه و کود هستند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: واحدهای طرح های صنایع تبدیلی وتکمیلی بخش کشاورزی استان هرمزگان که در سالجاری به بهره برداری رسیده است شامل  بسته بندی غلات و چاشنی، بسته بندی خرما و مواد غذایی و سردخانه بالای صفر، سردخانه بالای صفر، گوشت مرغ تازه بسته بندی شده و سردخانه زیر صفر، بسته بندی خرما، فرآوری ماهی کامل، انواع میگو، فیله و گوشت ماهی  و سردخانه زیر صفر، خوراک آماده آبزیان ، رب گوجه فرنگی، ماهی و میگو منجمد، انواع فراوده حاصل از نرم تنان و سردخانه زیر صفر، سردخانه بالا و زیر صفر و ماهی منجمد، فیله و گوشت ماهی بصوت منجمد و سردخانه زیر صفر هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید