Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری:

زمینه اشتغال بیش از 2هزار نفر در بخش دامپروری چهارمحال و بختیاری فراهم می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با راه اندازی ۶ مجتمع دامداری نیمه‌تمام در استان زمینه اشتغال بیش از ۲ هزار نفر را در این بخش فراهم می‌شود.

زمینه اشتغال بیش از 2هزار نفر در بخش دامپروری چهارمحال و بختیاری فراهم می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت توسعه صنعت دامپروری به خصوص مجتمع‌های دامداری گفت: با راه اندازی ۶ مجتمع دامداری نیمه‌تمام در استان زمینه اشتغال ۲ هزار ۹۳ نفر فراهم خواهد شد.

وی افزود: برای تکمیل و ایجاد ۶ مجتمع دامداری نیمه‌تمام در استان بیش از ۷۰۱ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

ابراهیمی اضافه کرد: این میزان اعتبار برای ساخت و تکمیل این مجتمع‌ها و همچنین تکمیل زیرساخت‌های آن از جمله تامین آب، برق، گاز و احداث معابر نیاز است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه این مجتمع‌ها در شهرستان‌های کوهرنگ، سامان، بروجن و خانمیرزا در دست احداث است، گفت: برای ایجاد این مجتمع‌های دامپروری با ظرفیت اسمی۲۰ هزار راس دام سبک و سنگین تاکنون بیش از ۳۴ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: در استان بیش از ۱۸۶ هزار دام سنگین و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دام سبک سنتی، صنعتی و عشایری وجود دارد و این استان یکی از قطب‌های دامپروری کشور است.

او ادامه داد: سالانه بیش از ۲۵۸ هزار و ۷۴۶ تن شیر و مواد لبنی در استان تولید می‌شود که ۲.۴ درصد تولید کشور است و این استان رتبه ۱۵ در کشور را دارد.

ابراهیمی افزود:هم‌اکنون احداث سه مجتمع شیلاتی با ظرفیت اسمی یکهزار و ۱۰ تن تولید سالانه ماهی سردآبی در شهرستان‌های کیار، کوهرنگ و بروجن استان در دست اجراست که با فعال شدن این مجتمع‌ها زمینه اشتغال مستقیم بیش از ۱۰۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۲۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

وی اظهار داشت: احداث این مجتمع‌ها بین ۱۵ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیشترین مشکل این مجتمع‌ها تامین شبکه برق و زیرساخت‌های مجتمع است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: استان در بیش از یک دهه گذشته مقام نخست تولید ماهیان سرد آبی را با تولید ۲۴ هزار تن در سال در کشور به خود اختصاص داده است و با تکمیل زیرساخت‌های مجتمع‌های پرورش آبزیان هلن در شهرستان کیار، چَم‌سور بازفت در شهرستان کوهرنگ و شمس‌آباد در شهرستان بروجن میزان تولید افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید