Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره توسعه و آموزش تعاونی های روستایی زنان در گفتگو با ایانا خبر داد:

آموزش 14020 نفر- روز در تعاونی‌های روستایی زنان

رئیس اداره توسعه و آموزش تعاونی های روستایی زنان از آموزش 14020 نفر- روز در تعاونی‌های روستایی زنان در سال گذشته و 9 ماهه سال جاری خبر داد.

آموزش 14020 نفر- روز در تعاونی‌های روستایی زنان

ملیحه بهنود رئیس اداره توسعه و آموزش تعاونی های روستایی زنان در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به اینکه شبکه گسترده تعاونی های روستایی زنان بزرگترین تشکل فراگیر زنان روستایی در سطح کشور به شمار می رود، گفت: این تعاونی پس از تصویب اساسنامه شرکت های تعاونی روستایی زنان در دی ماه 1372 توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، حول سه محور نظارت، حمایت و هدایت و توسعه کمی و کیفی تعاونی های زنان تاسیس شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد 345 شرکت تعاونی روستایی زنان با حدود 60 هزار نفر عضو وسرمایه ای بالغ بر 34 میلیارد ریال در عرصه های مختلف از جمله تولید محصولات کشاورزی ودامی، صنایع دستی وصنایع روستایی و عشایری بومی، صنایع تبدیلی و فرآوری، بوم گردی وگردشگری روستایی فعالیت دارند.

به گفته بهنود؛ فعالیت ها در اداره توسعه و آموزش تعاونی های روستایی زنان در قالب سه برنامه عملیاتی آموزش، اشتغال و بازاریابی از طریق حضور در نمایشگاهها پیگیری وارزیابی می شود و همچنین خدماتی نظیر؛ آموزش اعضاء،کارگزاری بیمه روستایی وعشایری، توزیع نهاده ها و طرح های مشارکتی  از جمله فعالیت های در حال انجام است.

وی درباره عملکرد و دستاوردهای تعاونیهای روستایی زنان، گفت: پروژه های اشتغال زا، آموزش ارکان و کارکنان تعاونیهای روستایی زنان و حضور فعال تعاونیها در نمایشگاهها از جمله دستاوردهای تعاونی زنان روستایی بوده است.

بهنود با تاکید بر ضرورت آشنایی تعاونی ها با نحوه بازاریابی محصولات تولیدی، بهره مندی از فرصت های ایجاد شده در نمایشگاه ها، توانمندی های زنان روستایی و ارتقاء توان رقابت تعاونی های زنان در عرصه تجارت، تصریح کرد: تعاونی های زنان در 410 مورد نمایشگاه های سطوح مختلف ملی، منطقه ای و استانی در سال گذشته و سالجاری، حضور فعال داشته اند.

رئیس اداره توسعه و آموزش تعاونی های روستایی زنان  درباره اجرای پروژه‌های اشتغال‌زا توسط تعاونی‌های روستایی زنان، یادآور شد: اشتغال زایی در سطح مشاغل خانگی و روستایی انجام شده و در  سال گذشته  و نه‌ماهه سال جاری، با توجه به شرایط مناطق و ظرفیت‌های موجود،  تعداد 579 نفر اشتغالزایی انجام شده و غالب فعالیت‌ها در حوزه‌های صنایع‌دستی، خدماتی، صنایع تبدیلی و فرآوری بوده است.

وی با اشاره به آموزش ارکان کارکنان تعاونی‌های روستایی زنان، تصریح کرد: هرساله در این حوزه برنامه‌ریزی آموزشی پس از نیازسنجی از تعاونی‌ها، در قالب تقویم آموزشی به استان‌ها ابلاغ می‌شود؛ هدف از این آموزش‌ها ارتقاء مهارتی ارکان در مدیریت تعاونی‌ها و نیز افزایش دانش حرفه‌ای آنان است.

بهنود ادامه داد: طی سال 1398 وسال جاری  برنامه آموزش ارکان و کارکنان تعاونی‌های روستایی زنان به میزان 14020 نفر- روز انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه تعاملات خوبی در حوزه بین‌الملل نیز داشته داشته ایم، بیان کرد: با ارائه طرح‌های اشتغال‌زا در تعاونی‌های روستایی زنان به سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، شاهد اجرای 10 پروژه در سطح شرکت‌های تعاونی روستایی زنان در 8 استان با تحت پوشش قرار گرفتن 2994 نفر عضو تعاونی هستیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید