Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی کردستان اعلام کرد؛

موردی از آنفلوانزای حاد پرندگان درکردستان شناسایی نشده است

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: تاکنون هیچ موردی از آنفلوانزای حاد پرندگان در کردستان شناسایی نشده است و این اداره کل آماده هرگونه اقدام برای مبارزه و کنترل شیوع این ویروس است.

موردی از آنفلوانزای حاد پرندگان درکردستان شناسایی نشده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، مجتبی ورمقانی، در پنجمین جلسه کار گروه پدافند غیر عامل بخش کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: تاکنون هیچ موردی از آنفلوانزای حاد پرندگان در استان شناسایی نشده است و دامپزشکی آماده هرگونه اقدام در جهت مبارزه و کنترل شیوع این ویروس است.

وی افزود: سرعت جهش ویروس آنفلوانزا از دیگر ویروس‌ها بیشتر است و با توجه به اینکه درصد مرگ و میر بالایی دارد می‌تواند از ویروس کرونا بسیار خطرناک‌تر باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: همکاری و تلاش شبکه دامپزشکی از شیوع ویروس آنفلوانزا در استان جلوگیری کرده لذا این مجموعه باید بیش از پیش حمایت شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: باید حمایت از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی یکی از اولویت‌های پدافند غیر عامل باشد چرا که تولید ارقام مختلف غلات در استان حاصل فعالیت پژوهشگران این مرکز بوده است.

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در این جلسه افزود: باید اعتبارات لازم در راستای اجرای دستور العمل های پدافند غیر عامل برای تجهیز کردن آزمایشگاه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان تأمین شود.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: حساسیت بیشتر مدیران نسبت به اماکنی که به عنوان یک خطر بالقوه معرفی می‌شوند ستودنی و قابل اهمیت است.

محمد محمدرضایی افزود: نگرانی‌های جدی در راستای انتشار بیماری‌های ویروسی در سطح جهان و کشور وجود دارد و در همین راستا ویروس کرونا به عنوان یک اولویت در کشور تبدیل شده و اثرات آن سال‌ها باقی خواهد ماند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید