Iranian Agriculture News Agency

40 مجوز پرورش ماهی در کردستان صادر می‌شود

مدیرعامل آب منطقه‌ای کردستان گفت: تا پایان سال جاری 40 مجوز برای بهره برداران و پرورش دهندگان ماهی و شیلات در کردستان صادر می‌شود.

40 مجوز پرورش ماهی در کردستان صادر می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، آرش آریانژاد، در جلسه کارگروه اشتغال استان کردستان اظهار کرد: طی هفته گذشته دو مجوز برای طرح پرورش ماهی در سدهای کردستان صادر شده و امروز نیز 18 طرح جدید نیز مجوز دریافت کردند.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در صدور مجوز برای مجتمع‌های پرورش ماهی و شیلات در کردستان نخواهیم داشت، افزود: تا پایان سال 40 مجوز جدید پرورش ماهی و شیلات صادر خواهد شد و هر گونه تعاملی که لازم باشد با سرمایه گذاران این حوزه انجام می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کردستان ادامه داد: اجرای طرح پرورش ماهی در قفس نیز در سدهایی که تخصیصی آب شرب نداشته باشند مشکلی نداشته و پروانه بهره برداری برای سرمایه گذاران صادر می‌شود.

آریانژاد یادآور شد: حتی در چند سال گذشته به واسطه تخصیص آبی که در اجرای پروژه‌های پرورش ماهی داشته‌ایم،هیچ حق آبه و آب بهایی از بهره برداران دریافت نشده و انتظار داریم در این زمینه ما نیز بعد از سال‌ها سرمایه گذاری منتفع شویم.

وی بیان کرد: باید در نشستی با حضور محیط زیست، دانشگاه‌ها و شورای حفاظت منابع آب استان به صورت علمی بر این موضوع که رهاسازی ماهی عاملی برای آلودگی آب نیست، برگزار شود تا بتوان مصوبه را دریافت کرد و در سدهای کردستان رهاسازی ماهی‌های بومی منطبق با اکوسیستم منطقه انجام شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به بحث سامانه انتقال آب سد آزاد اشاره کرد و گفت: برای اجرای این پروژه هزینه‌های بسیاری صورت گرفته و در حال حاضر نیز مشکلی در راستای انتقال آب به باغات در حال احداث در پایاب این سد نداریم.

آریانژاد اظهار کرد: تنها مشکل موجود در این حوزه هزینه بالایی آب بهایی است که ممکن است در آینده گریبانگیر باغداران شود چرا که هزینه‌های تامین برق ایستگاه‌های پمپاژ آب این سامانه به صورت صنعتی برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم هزینه برق را از صنعتی به کشاورزی با تعامل با وزارت نیرو تبدیل کنیم هزینه‌های ما بسیار پایین آمده، افزود: با این کار هزینه کمتری نیز به باغداران تحمیل می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید