Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر کشور مطرح کرد:

افتتاح پروژه‌های دهه مبارک فجر محرک توسعه روستاها

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: افتتاح پروژه‌های دهه مبارک فجر محرکی برای توسعه روستاها است.

افتتاح پروژه‌های دهه مبارک فجر محرک توسعه روستاها

به گزارش خبرنگار ایانا، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در نشست هماهنگی و هم‌افزایی کارگروه های روستایی عشایری و مدیریت شهری ستاد برگزاری چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که امروز در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، با اشاره به اینکه وزارت کشور وزارتخانه‌ای فرابخشی است، گفت: این وزارتخانه پروژه های عمرانی دستگاه های مختلف اجرایی را احصا و رصد می‌کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 22 هزار پروژه در دهه مبارک فجر به بهره برداری رسیده است، افزود: در هفته دولت سال جاری نیز بهره‌برداری از 18 هزار پروژه پیش بینی شده که در روستاهای کوچک محرک توسعه است و نشاط و شادابی در روستا را در پی دارد.

جمالی نژاد تصریح کرد: سازمان شهرداری و دهیاری ها از بزرگترین دستگاه‌های اجرایی غیردولتی است که بالغ بر 1400 شهرداری، 37 هزار دهیاری و 62 هزار سکونتگاه مستقر برای عشایر  را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به ویژگی مهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، یادآور شد: حضور مویرگی در تمام بدنه تقسیمات کشوری از ویژگی‌های مهم این سازمان است.

وی در پایان بابیان اینکه برای دهه فجر باید یادبودهای مناسبتی طراحی شود، گفت: آشنایی با اماکن ایجاد شده پس از انقلاب اسلامی نیز می‌تواند علاوه بر افتتاح پروژه‌های عمرانی در دستور کار قرار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید