Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

مبارزه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیازمند عزم همگانی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برای مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیاز به عزم همگانی است.

مبارزه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیازمند عزم همگانی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی مقدم در مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ٤/٧ دهم اراضی و ٣/٦ دهم بهره‌برداران بخش کشاورزی کشور در لرستان وجود دارد گفت خوشبختانه در استان لرستان  برای کشت محصولات زراعی و باغی محدودیتی از لحاظ خاک نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه به تغییرکاربری اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: متاسفانه ما در حاشیه شهر و روستاها بیشتر با مشکل تغییر کاربری اراضی مواجه هستیم، اگر قرار است شهر گسترش پیدا کند باید طرح تفضیلی ارائه شود و یا اگر قرار است روستایی گسترش داده شود باید طرح هادی در میان باشد.

حسنی مقدم افزود: نمی‌شود که علاوه بر نابودی اراضی شهر و روستاها بی قواره رشد ‌کند.

 وی تاکید کرد: ما برای مبارزه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیازمند عزم همگانی هستیم و گرنه تولید و  امنیت غذایی با مشکل مواجه می‌شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: توصیه می‌کنم در راستای مبارزه با زمین خواران هر بار در یک شهرستان مانوری با موضوع قلع و قمع برگزار شود، البته باید قبل از انجام آن به مردم  اطلاع رسانی کنیم.

 حسنی مقدم در پایان تاکید کرد: پیشگیری و فرهنگ سازی برای جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز ضروری بوده  و قلع و قمع بناهای غیر مجاز بعنوان راهکار نهایی مد نظر مدیریت امور اراضی در دستور کار قرار گیرد و بطور قاطعانه در این زمینه ورود پیدا کند و با متخلفین برخورد قانونی لازم بعمل آید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید