Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد:

ایجاد ۴۳۰۰ شغل در مجتمع باغی سدآزاد سنندج

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ مجتمع باغی سد آزاد سنندج به بهره برداری خواهد رسید و برای چهار هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال زایی صورت می گیرد.

ایجاد ۴۳۰۰ شغل در مجتمع باغی سدآزاد سنندج

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، در حاشیه بازدید استاندار استان کردستان و فرمانده سپاه بیت المقدس و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از سامانه سد آزاد سنندج، اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۹۹ شروع شده و با توجه به پیشرفت مناسب پروژه تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل و خاتمه خواهد یافت.

وی افزود: هیچ دغدغه‌ای برای تأمین آب نداریم و در حال حاضر بالغ بر ۹۴ درصد پروژه تکمیل شده و تنها کارهای جزئی باقی مانده است.

سپری اظهار کرد: این پروژه در دو فاز و در سطح چهار هزار و ۳۰۰ هکتار به منظور توسعه باغات در حال اجراست و طراحی و تعیین نقاط چاله با استفاده از توان کارشناسان نظام مهندسی و ۲۷ نفر افراد آموزش دیده انجام شده است.

وی اعلام کرد: تاکنون ۲۵۰ هکتار طراحی و تعیین نقاط انجام شده و برای ۱۰۰ هکتار نیز چاله کنی صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: این پروژه در مجموع چهار هزار و ۳۰۰ هکتار خواهد بود که در فاز اول ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار انجام خواهد شد.

سپری افزود: با اجرایی شدن این پروژه ۶۵ هزار تن محصولات باغی تولید خواهد شد و تولیدات باغی استان ۲۵ درصد ارتقا خواهد یافت و بالغ بر ۶۵ هزار میلیارد ریال ارزش اقتصادی خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید