Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد؛

افزایش ۵۰۰ تنی تولید گوشت قرمز در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با افتتاح مجتمع شش هزار رأسی قروه تولید گوشت قرمز استان ۵۰۰ تن افزایش یافته و به بیش از ۴۰ هزار تن در سال می رسد.

افزایش ۵۰۰ تنی تولید گوشت قرمز در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان کردستان، با حضور پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور پروژه گاوداری شش هزار رأسی صنعتی دشت گل کردستان در اراضی بخش چهاردولی شهرستان قروه به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: این پروژه که یکی از بزرگترین گاوداری‌های شیری غرب کشور محسوب می‌شود با سرمایه گذاری هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان و در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار ایجاد شده و به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای ۴۲۵ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

محمد فرید سپری خاطرنشان کرد: ظرفیت گله مولد این گاوداری سه هزار رأس خواهد بود و در مجموع کل گله به شش هزار رأس خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اعلام کرد: سالانه در این گاوداری ۷۰۰ رأس تلیسه، ۲۸ هزار تن شیر خام صنعتی و۳۰۰ تن گوشت قرمز تولید خواهد شد.

سپری افزود: طبق طرح توجیهی تهیه شده این گاوداری با سیستم فری استال و ۲ واحد شیردوشی فعال ۳۲ رأسی و۱۰۰ رأسی تکمیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر روزانه ۹۰ تن شیر خام در این واحد تولید می‌شود و به صورت ماهیانه برای ۴۸۰ رأس دام عملیات تلقیح مصنوعی انجام می‌شود.

سپری تاکید کرد: جهت احداث این گاوداری ۳۸۵ میلیارد ریال تسهیلات با عاملیت بانک کشاورزی استان از محل صندوق توسعه نیز پرداخت شده است.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: هم اکنون هزار و ۴۴۴ گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی در استان کردستان فعال بوده و ۲۵۰ هزار تن از شیر کشور را تولید می‌کنند. ‌

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید