Iranian Agriculture News Agency

صرفه‌جویی ارزی ۱۲ میلیون دلاری در واحد دامپروری اردستان

مدیرعامل بنیاد مستضعفان استان اصفهان در آیین بهره‌برداری از واحد دامپروری فجر اردستان افزود: این واحد با ظرفیت پنج هزار راس گوساله و با سرمایه‌گذاری ۵۹ میلیارد تومانی، ۹۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

صرفه‌جویی ارزی  ۱۲ میلیون دلاری در واحد دامپروری اردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، بهنام مشیری مدیرعامل بنیاد مستضعفان استان اصفهان در آیین بهره‌برداری از واحد دامپروری فجر اردستان افزود: این واحد با ظرفیت پنج هزار راس گوساله و با سرمایه‌گذاری ۵۹ میلیارد تومانی، ۹۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

وی درباره تامین علوفه مورد نیاز واحد دامپروری فجر اظهار داشت: سالانه افزون بر ۲۰ هزار تن علوفه ذرت و ۲ هزار تن یونجه در شرکت کشاورزی فجر اردستان تولید می‌شود که تاثیر مستقیمی در فعالیت این حوزه منطقه دارد.

به گفته وی ورود به عرصه صنایع بالادستی در منطقه از جمله تولید اسپرم‌ نژاد گوشتی در دستور کار این واحد دامپروری است.

مدیرعامل بنیاد مستضعفان استان اصفهان اظهار کرد: نژاد گوشتی گوساله علاوه بر مصرف کمتر خوراک، ظرفیت تولید ۱.۵ برابری گوشت در ‌مدت مشابه با نژاد هلشتاین دارد.

مشیری با اشاره به بهره‌برداری از کارخانه خوراک دام در شهرستان نطنز افزود: این کارخانه با ساخت مخزن‌های یک‌هزار تنی غلات و سرمایه گذاری پنج میلیارد تومانی، ۲۵ نفر اشتغال مسقیم ایجاد کرده است.

وی ظرفیت سالانه کارخانه خوراک دام نطنز را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن اعلام و اضافه کرد: شرکت ‌کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان در سه حوزه دام شیری، گوشتی و بزداری فعال است و راه‌اندازی این کارخانه علاوه بر افزایش خوراک دام‌ و دقت در ساخت خوراک، کاهش ضایعات علوفه را به دنبال دارد.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اردستان با توجه به راه‌اندازی واحد دامپروری و کمبود واحد بسته‌بندی گوشت در استان ، نیازمند راه‌اندازی واحد بسته‌بندی است.

مهرداد مرادمند افزود: بنیاد مستضعفان با سرمایه‌گذاری در طرح‌های وابسته به کشاورزی از جمله صنایع تبدیلی، تکمیلی و بحث پرواربندی اردستان می تواند نقش موثری در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان داشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: در بخش کشاورزی بحث تولید مواد غذایی مطرح است اما یک قطره آب بدون کشت هدر نمی‌رود و اشتغال آن پنهان است و قابل قیاس با صنعت نیست.

مرادمند گفت: سازمان جهاد کشاورزی اصفهان آماده همکاری با بنیاد مستضعفان در راستای ساخت صنایع تبدیلی به عنوان تکمیل کننده زنجیره تولید است و در رابطه با صدور مجوزها، پرداخت تسهیلات وکمک‌های فکری آمادگی دارد.

وی خاطر نشان کرد: در مذاکره با رییس بنیاد مستضعفان پیشنهاد شد مقداری عام‌تر به موضوع توجه شود تا با سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌ها، مشکل تولید و اشتغال رفع شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص تامین نهاده‌های موردنیاز این پروار بندی گفت: مدارک مورد نیاز توسط این مجموعه و از طریق جهاد کشاورزی شهرستان به استان ارسال شود تا مورد رسیدگی قرار گرفته و نهاده مورد نیاز تامین شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید