Iranian Agriculture News Agency

فتحی:

عرضه نهاده‌های دامی فقط از طریق سامانه بازارگاه امکانپذیر است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: اتحادیه مرغداران گوشتی استان باید به صورت دینامیک و پویا نسبت به شرایط روز تصمیم گیری و برای اعضاء اتحادیه درآمدزایی نماید.

عرضه نهاده‌های دامی فقط از طریق سامانه بازارگاه امکانپذیر است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  اکبر فتحی در جلسه مشترک با اعضاء اتحادیه مرغداران گوشتی استان که با حضور سلطانی مدیرعامل اتحادیه، بهروزین معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان و  نژادرضا مدیر تعاون روستائی استان آذربایجان شرقی در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: هر برهه زمانی نسبت به شرایط روز سیاستهای مختص به خود را دارد لذا اتحادیه مرغداران گوشتی استان نیز باید با درنظر گرفتن شرایط حال کشور و به تبع آن استان، نسبت به مسائل و مشکلات اعضاء اتحادیه برنامه ریزی و سیاست های تاثیرگذار در این حوزه را اتخاذ نماید.

وی، گفت: تحریم و جنگ اقتصادی استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی موجب بروز مشکلاتی در بخش کشاورزی علی الخصوص در حوزه تهیه و تامین نهاده های دامی مورد نیاز برای فعالین صنعت مرغداری استان و کشور شده است که بایستی با استفاده بهینه و درست از شرایط تحریمی و تهدیدهای پیش رو، این تهدیدها را به فرصتهای مناسب و مطلوب برای ارتقاء هرچه بیشتر بخش کشاورزی استان و رفع معضلات موجود تبدیل کرد.

 فتحی، اظهار کرد: در حال حاضر عرضه نهاده های دامی به مرغداران و بهره برداران صنعت مرغداری فقط از طریق سامانه بازارگاه و ثبت نام متقاضیان در این سامانه امکانپذیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، ادامه داد: اتحادیه مرغداران گوشتی استان بایستی با مدیریت مناسب و کارا، اعضاء اتحادیه را در فرآیند تحویل محصول تولیدی (مرغ گوشتی) به کشتارگاهها با اتحادیه هماهنگ نماید تا ضمن استمرار فرآیند تولید، منافع و خواسته های مرغداران نیز به نحو مطلوب تامین شود. 

وی با اشاره به اینکه نقش اول اتحادیه مرغداران گوشتی ایجاد درآمدزایی برای اعضای اتحادیه می باشد، افزود: ایجاد هماهنگی و تعامل سازنده بین تولیدکنندگان مرغ گوشتی و اتحادیه مرغداران گوشتی استان در راستای تامین معیشت و تحقق درآمدزایی اعضا یک امر ضروری می باشد که موجبات افزایش قدرت مانور اتحادیه را نیز فراهم خواهد کرد.  

 فتحی در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: باید با تعریف و راه اندازی سامانه مناسب برای مرغداران گوشتی و اتصال تولیدکنندگان این بخش به اتحادیه متبوع و بررسی و مشخص نمودن صحت و سقم درخواست متقاضیان، ارتباط مستقیم و متقابل بین اعضا و اتحادیه بر قرار گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود در ارتباط با صدور پروانه ها و درخواست استعلام های متعدد و مختلف در این حوزه، تصریح نمود: استعلام های مورد نیاز در این زمینه مشخص و تعریف شده می باشد و فردی حق ندارد خارج از این استعلام ها نسبت به درخواست استعلام اقدام نماید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید