Iranian Agriculture News Agency

مهلت بیمه محصول گندم و کلزا در گناوه تمدید شد

مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: مهلت صدور بیمه‌نامه محصولات کشاورزی گندم، جو و کلزا در این شهرستان تا پایان دی ماه جاری تمدید شد.

مهلت بیمه محصول گندم و کلزا در گناوه تمدید شد

به گزارش خبرنگار ایانا عباس تخم افشان مدیر جهادکشاورزی گناوه  افزود: زمان بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان از یکم  تا ۳۰ آذر در دو مرحله  ۱۵ روزه  تعیین شده بود که به دلیل استقبال کشاورزان، این فرصت تا پایان دی ماه تمدید شد.

وی گفت: در این طرح باد گرم و بادزدگی، خشکسالی، سرما و یخبندان زمستانه، سیل، باران های سیل آسا، تگرگ، زلزله و توفان به ‌عنوان عوامل خطر در نظر گرفته شده‌است که خسارت‌های ناشی از آنها به محصولات کشاورزی مشمول پرداخت غرامت بیمه به کشاورزان می‌شود.

تخم افشان اظهارکرد:  کشاورزان شهرستان که تاکنون اقدام به بیمه محصول کشت شده خود نکرده‌اند، در فرصت اندک باقیمانده اقدام کنند.

مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: کشاورزان می‌توانند برای بیمه محصولات گندم و جو دیم و آبی و کلزا  به نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی واقع در خیابان بندر ٤٨ ( پشت پارک معلم ) قبل از مهلت درنظرگرفته شده مراجعه کنند.

وی یادآورشد: این شهرستان دارای حدود ۴۵ هزار هکتار زمین قابل کشت زراعی است.

شهرستان گناوه  در شمال استان بوشهر از نقاط گرمسیری  و کم آب کشور  واقع است که زمین‌های کشاورزی در این منطقه به‌دلیل  نبود منابع آب بصورت دیم و در فصل پاییز کشت می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید