Iranian Agriculture News Agency

خسرو عمرانی:

کشاورزان استان بوشهر، کشاورز کارت دریافت کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشاورزان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی می‌توانند نسبت به دریافت کشاورز کارت اقدام کنند.

کشاورزان استان بوشهر، کشاورز کارت دریافت کنند

به گزارش خبرنگار ایانا، خسرو عمرانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: شرایط اقتصادی حاکم، افزایش قیمت‌ها دامن همه عرصه‌های اقتصادی را گرفته است و بخش کشاورزی هم از این قاعده مستثنی نیست.

او افزود: وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان، کشاورز کارت را ارائه کرده است.

عمرانی ادامه داد: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و با همکاری بانک کشاورزی نسبت به دریافت کشاورز کارت اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشاورز کارت به مبلغ ۲۰ میلیون تومان با بهره ۱۲ درصد شارژ می‌شود تا کمکی برای خرید نهاده‌های کشاورزی، کود‌های شیمیایی و در آینده نزدیک سموم کشاورزان باشد.

عمرانی افزود: کود‌های ازته، فسفره و پتاسه عمده مصرف کشاورزان استان بوشهر است که در سال‌های گذشته به بیش‌ترین میزان توزیع شده است.

وی گفت: کود ازته به تازگی کمتر از ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته است، ولی کود‌های فسفاته و پتاسه از شهریور با افزایش قیمت ۳ تا ۴ روبه رو شدند و گاهی افزایش شدیدتری را هم داشته‌اند. این موضوع باعث شده مصرف کود‌های فسفاته و پتاسه کاهش پیدا کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید