Iranian Agriculture News Agency

سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای در شهرستان شهرکرد روبه افزایش است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه شهرستان شهرکرد رتبه نخست تولید محصولات گلخانه ای در استان را داراست، گفت: با وجود محدودیت منابع آبی و پدیده خشکسالی، با پرداخت تسهیلات بانکی، سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای دراین شهرستان روبه افزایش است

سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای در شهرستان شهرکرد روبه افزایش است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد ضمن بازدیدی که  به همراه کارشناسان اداره تولیدات گیاهی شهرستان از گلخانه‌های شهرستان شهرکرد داشت از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات گلخانه‌داران قرار گرفته و ضمن راهنمایی و ارائه راهکار مقرر شد سایر مشکلات در جلسات آتی در دستور کار قرار گیرد  تا پس از بررسی ارائه طریق گردد.

فرهاد رفیعی افزود: به منظور توسعه واحدهای گلخانه‌ای در این شهرستان در سال جاری 47 پرونده مربوط به متقاضیان احداث گلخانه در سطح 19 هکتار و با مبلغ یک هزار و 60 میلیارد ریال به بانک کشاورزی معرفی شده است.

 وی گفت: از این تعداد پرونده تا کنون 16 گلخانه در سطح 5/4 هکتار و با مبلغ 350 میلیارد ریال جذب شده و 3 واحد با هزینه شخصی در سطح 1/4 هکتار و با پیشرفت فیزیکی بیش از 45 درصد در حال ساخت می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خاطر نشان کرد: تعداد 4 مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان به مساحت 34/5 هکتار ( 3 مجتمع در دستگرد امامزاده و یک مجتمع در 3 راهی هفشجان) مجوز احداث اخذ نموده‌اند که جهت دریافت تسهیلات به مبلغ 2 هزار و 540 میلیارد ریال به بانک کشاورزی معرفی شده‌اند و در حال طی مراحل اخذ تسهیلات می‌باشند.

رفیعی در پایان خاطر نشان کرد: توسعه گلخانه‌ها از اولویت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است و این گونه طرح‌ها می‌تواند موجب تحقق محورهای اقتصاد مقاومتی، عملیاتی کردن شعار جهش تولید و در نهایت ایجاد زمینه اشتغال برای نیروی‌های با انگیزه بومی شود

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید