Iranian Agriculture News Agency

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی استان کرمان خبر داد:

تدوین برنامه پنج ساله زکات

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ازتدوین برنامه پنج ساله زکات خبرداد وگفت : هدف ازتشکیل این جلسه، تبیین سیاست ها وراهبردها جهت افزایش وترویج فرهنگ زکات برای سال 1400است .

تدوین برنامه پنج ساله زکات

به  گزارش  خبرنگار ایانا در  استان کرمان، چهارمین جلسه ستاد راهبردی زکات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با محوریت تبیین برنامه های سال 1400زکات وپنج ساله با حضور رئیس سازمان واعضای این ستاد متشکل ازمدیران کل ادارات تابعه، معاونان، مدیران جهاد کشاورزی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)، حجت الاسلام والمسلمین محمد قاسمی زاده مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان و مسئولان دفاترنمایندگی ولی فقیه دراین سازمان برگزارشد .       

وی در این جلسه ازتدوین برنامه پنج ساله زکات خبرداد وگفت : هدف ازتشکیل این جلسه، تبیین سیاست ها وراهبردها جهت افزایش وترویج فرهنگ زکات برای سال 1400است .

حجت الاسلام والمسلمین محمد قاسمی زاده مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: مجموعه این اقدامات سبب می­شود استان کرمان به عنوان یک استان پیشرو و پایلوت دربرگزاری این ستاد و الگودر بحث ترویج وفرهنگ سازی وجمع آوری زکات درکشورباشد.

 وی با بیان این که برنامه عملیاتی زکات باید درسال 1400 طراحی شود، تصریح کرد : این کاردرکشورجدید وسابقه قبلی ندارد.

 مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: برای برنامه زکات درسال 1400 اصولی دیده شده است که مبنای کاربرنامه پنج ساله حوزه زکات خواهد بود.                                              

   حجت الاسلام و المسلمین قاسمی زاده مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در جلسه زکات گفت: مشوق های متعدد در حوزه زکات در سال 1400 پیش بینی شده است و یک واحد نظارت بر فعالیت ها نیز ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه پرونده تولیدی برای تولید کنندگان بخش کشاورزی تشکیل می شود، افزود: تبلیغ و اطلاع رسانی در رابطه با زکات و محصولات کشاورزی در حیطه کار حوزه نمایندگی ولی فقیه می باشد و در این راستا از نظرات کارشناسان بهره می گیریم.

 حجه الاسلام و المسلمین قاسمی زاده در ادامه بیان داشت: تعیین زکات مهمترین دلیل ما برای انجام کار است و بر این اساس برنامه ریزی می کنیم و یک برنامه پنج ساله برای زکات پیش بینی خواهیم کرد که اصول آن اولویت بندی زمانی و جلسات توجیهی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: نقش کمیته امداد در این زمینه، فعالیت های فرهنگی و بستر سازی می باشد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: در این راستا برگزاری جلسات توجیهی، تعامل جدی و برنامه ریزی شده با تولیدکنندگان محصولات زراعی، باغی و دامی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هیات اجرای زکات در حوزه نمایندگی مقدمات کارها و پیگیری های لازم را انجام می­دهد، تصریح کرد: کارگروه هایی نیز در حوزه تولیدات گیاهی، زراعی و باغی، تولیدات دامی و کارگروه فرهنگی نیز تشکیل شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید