Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

رفع محرومیت هدف اصلی توسعه کشاورزی در سد آزاد سنندج است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان رفع محرومیت و فقرزدایی در منطقه و ایجاد انگیزه برای کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها را از اهداف طرح های توسعه ای بخش کشاورزی دانست.

رفع محرومیت هدف اصلی توسعه کشاورزی در سد آزاد سنندج است
به گزارشخبرنگار ایانا در استان کردستان،  محمد فرید سپری رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان در حاشیه بازدید استاندارکردستان و فرمانده سپاه بیت المقدس و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از سامانه سد آزاد سنندج، اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه  امسال شروع شده و با توجه به پیشرفت مناسب پروژه تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل و خاتمه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه مطالعات خاک شناسی تفصیلی و مطالعات مرحله دوم (تفصیلی – اجرایی) توسعه باغات انجام شده است، افزود: الگوی کشت پیشنهادی برای این اراضی سیب، گلابی، گردو و بادام است.

به گفته سپری پیش بینی می شود سالانه ۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی در این اراضی تولید شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان تصریح کرد: هدف از اجرای این پروزه،  توسعه سرمایه گذاری، اشتغالزایی، کاهش فاصله درآمدی سرانه استان با میانگین کشوری و کاهش تهدیدات سیاسی، امنیتی و اجتماعی ناشی از بیکاری است.

وی عنوان کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مرکز استان و سایر استان ها و افزایش سطح باغات آبی استان از دیگر اهداف اساسی این طرح است.

سپری با اشاره به محدوده اجرای طرح، خاطر نشان کرد: روستا ها، خانقاه حسن جادار، شویشه، طاله وران، قاسم آباد، تیژتیژ، در محدوده این پروژه بوده و اهالی این روستاها از این طرح برخوردار خواهند شد.

وی تصریح کرد: استفاده بهینه از شبکه‌های آبیاری موجود برای توسعه فعالیت های سودآورتر و توسعه کشت و تولید محصولات صادرات محور از مهمترین دست آوردهای این طرح خواهد بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان رفع محرومیت و فقرزدایی در منطقه و ایجاد انگیزه برای کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها را از اهداف طرح های توسعه ای بخش کشاورزی دانست.

وی تاکید کرد: ارتقاء نقش و جایگاه استان در توسعه ملی و تحکیم پیوندهای آن با اقتصاد کشور و توسعه باغات استان با رعایت اصول توسعه پایدار هماهنگ با سایر بخش¬های اقتصادی به ویژه صنایع فرآوری وابسته به این زیربخش محور برنامه های ما در بخش کشاورزی استان است.

سپری با اشاره به اقدامات کلی در طول این مدت، یادآور شد: جلسات مشورتی با کارفرما، بازدید ها و بررسی های میدانی، مطالعات اقلیم با هدف توسعه باغ در محدوه طرح و مطالعات خاکشناسی تفصیلی با هدف توسعه باغ در محدوده طرح انجام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید