Iranian Agriculture News Agency

استاندار کردستان؛

احداث باغات پایاب سد آزاد کردستان ۶۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی دارد

استاندار کردستان گفت: با بهره‌برداری از چهار هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی پایاب سد آزاد و تبدیل آن به باغات، سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد عاید مردم منطقه خواهد شد.

احداث باغات پایاب سد آزاد کردستان ۶۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی دارد
 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در حاشیه بازدید از طرح ایجاد باغات پایاب سد آزاد اظهار کرد: احداث چهار هزار و ۳۰۰ هکتار باغ در پایاب سد آزاد با مشارکت سپاه بیت‌المقدس، جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرحله اول، ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار این طرح اجرا می‌شود، اضافه کرد: هم اکنون بخشی از این طرح انجام شده و در صورت بهره‌برداری کامل آن، یک هزار و ۱۴۰ خانوار در بخش کلاترزان سنندج از درآمد پایدار برخوردار خواهند شد.

استاندار کردستان به کمک دولت برای اجرای شبکه‌های یک، ۲، سه و چهار پایاب سد آزاد اشاره کرد و افزود: در صورت بهره‌برداری از این چهار هزار و ۳۰۰ هکتار، سالانه ۶۵ هزار تن محصولات باغی از جمله بادام، انگور، سیب و به تولید می‌شود.

مرادنیا با بیان اینکه دولت برای تامین آب این اراضی هزینه زیادی کرده و مردم باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند، گفت: تاکنون برای این پروژه، ۱۸ هزار کیلومتر لوله‌گذاری اجرا شده است، پس مردم از این فرصت استفاده کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید