Iranian Agriculture News Agency

تولید بذر هیبرید گوجه‌فرنگی تا سال ۱۴۰۱

رئیس پژوهشکده سبزی و صیفی موسسه علوم باغبانی گفت: امیدواریم تا سال ۱۴۰۱ بتوانیم به تکنیک تولید بذر هیبرید گوجه فرنگی و فلفل گلخانه‌ای دست‎یابیم.

تولید بذر هیبرید گوجه‌فرنگی تا سال ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، "خدادادی"، درباره علت قیمت بالای بذر هویج در بازار گفت: محصولات سبزی و صیفی از قبیل هویج، کلم، لوبیا سبز و ... جزو سایر سبزی‌ها محسوب می‌شوند به همین دلیل اولویت تحقیقات موسسه علوم باغبانی روی محصولاتی از جمله خیار، گوجه‌فرنگی، سیب زمینی و پیاز است که در سبد غذایی خانوار‌ها نقش مهم‌تری دارند.

وی افزود: امیدواریم تا سال ۱۴۰۱ بتوانیم به تکنیک تولید بذر هیبرید گوجه فرنگی و فلفل گلخانه‌ای دست‎یابیم.

خدادادی گفت:در دنیا تولید بذر به عهده بخش خصوصی است و دولت‌ها و حاکمیت‌ها مستقیم در تولید بذر وارد نمی‌شوند.

رئیس پژوهشکده سبزی و صیفی موسسه علوم باغبانی با اشاره به حدود ۹۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات سبزی و صیفی افزود: محصولات سبزی و صیفی با ۳۶ گونه گیاهی بیش از ۳۰ میلیون تن تولید در کشور دارند.

اصغری، مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه سطح زیر کشت هویج در کشور حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار است، گفت: خوزستان بزرگترین استان کشت هویج و در رتبه‌های بعد به ترتیب استان لرستان و فارس قرار دارند.

وی با بیان اینکه سطح تولید هویج در کشور ۵۰۰ هزار تن برآورد می‌شود، افزود: از این میزان حدود ۷۰ تا ۷۵ هزار تن هویج به کشور‌های همسایه صادر می‌شود و حدود ۲۴ میلیون دلار ارزآوری دارد.

مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه بذر هویج تجاری و صادراتی از بذر وارداتی تأمین می‌شود، گفت: محصولات سبزی و صیفی از یارانه‌ای بهره‌مند نیست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید