Iranian Agriculture News Agency

تولید گل و گیاه باید با دید صادراتی انجام شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت در بازدید از گلخانه مدرن زعیم گفت: تولید گل و گیاه باید با دید جهانی صورت گیرد که بتوان برای صادرات آن برنامه ریزی کرد؛ با این نگاه در آینده یک نسل جدید در صنعت تولید گل و گیاه به وجود می آید که با ایده و شیوه نو این صنعت را پیش ببرند.

تولید گل و گیاه باید با دید صادراتی انجام شود

به گزارش ایانا در استان تهران، در راستای برنامه بازدید از گلخانه های شهرستان، مدیر جهاد کشاورزی پاکدشت با همراهی معاون فنی و مسئول باغبانی شهرستان، از گلخانه مدرن آقای علی زعیم بازدید کردند.

گفتنی است که قدمت گلخانه های venlo این مجموعه مربوط به سال ۱۳۵۳ است که از هلند وارد شده و توسط خود  کارشناسان هلندی احداث شده است.

مالک این گلخانه در سال ۱۳۹۰ اقدام به توسعه گلخانه و احداث گلخانه های تونلی مکانیزه کرده است؛ به طوری که با استفاده از تکنیک سیستم aircondition سنتی ایران، با تعبیه دو چاه u شکل در گلخانه نسبت به عایق دمایی گلخانه اقدام کرده که این سیستم منحصر به فرد تنها در این گلخانه اجرا شده است . 

در ادامه این بازدید فرامرزی، مدیر جهاد کشاورزی وجود سند چشم انداز گل و گیاه را به عنوان خط مشی برای نسل آینده از ضروریات دانست.

فرامرزی اضافه کرد: به منظور توسعه گل و گیاه، ایجاد یک صنعت گل و گیاه جامع که از پایه ( بیوتکنولوژی تولید بذر و نشاء) تا فروش (صادرات) بسیار مهم است؛ تولید گل و گیاه باید با دید جهانی صورت گیرد که بتوان برای صادرات آن برنامه ریزی کرد؛ با این نگاه در آینده یک نسل جدید در صنعت تولید گل و گیاه به وجود می آید که با ایده و شیوه نو این صنعت را پیش ببرند.

مدیر این مجموعه عدم وجود کارگر ماهر ایرانی را از نقاط ضعف و به عنوان یک مسئله مهم مطرح کرد و افزود: می توان نیروی کار ماهر ایرانی را در هنرستان به منظور کار در گلخانه ها تربیت کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید