Iranian Agriculture News Agency

جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز؛

با ترویج فرهنگ حفظ کاربری اراضی کشاورزی امکان‌پذیر است

سرپرست مدیریت امور اراضی استان با اشاره به اینکه حفظ خاک از آب مهم‌تر است، گفت: می‌توان با ترویج فرهنگ حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز از آثار سوء تغییر کاربری‌ها بر محیط زیست جلوگیری کرد.

با ترویج فرهنگ حفظ کاربری اراضی کشاورزی  امکان‌پذیر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان به منظور تعامل و انجام هماهنگی‌های لازم جهت پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و بررسی اجرای احکام قطعی قلع‌وقمع بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی، جلسه‌ای با حضور ، با دادستان  مرکز استان و سرپرست مدیریت امور اراضی برگزار شد.

سرپرست مدیریت امور اراضی استان با اشاره به اینکه حفظ خاک از آب مهم‌تر است، افزود: می‌توان با ترویج فرهنگ حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز از آثار سوء تغییر کاربری‌ها بر محیط زیست جلوگیری کرد.

میر دریکوند  در ادامه گفت: بر اجرای قانون حفظ کاربری و همچنین جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و تبعات قانونی آن باید اهتمام ویژه‌ای ورزید.

در این جلسه، داریوش شاهون وند با اشاره به اینکه طبق قانون دیوارکشی،فنس کشی ،و هرگونه تغییر کاربری در مناطق زراعی تحت هر عنوان ممنوع است عنوان کرد : ماموران جهاد کشاورزی موظف هستن جلوی این اقدامات با هماهنگی و همراهی سایر دستگاه های ذیربط  را بگیرند و طبق قانون  ساختمان ساخته شده تخریب و مجرم به سه برابر ارزش زمین به نرخ روز جریمه می شود.

دادستان مرکز استان  نیز از تعامل هر چه بیشتر با دستگاه قضایی و مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی و دستگاه های ذیربط  در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز تأکید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید