Iranian Agriculture News Agency

حسنی مقدم تصریح کرد:

گیاهان دارویی مهمترین ظرفیت استان لرستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: باید روی جذب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کار کرد تا شاهد افزایش تولید و اشتغال باشیم.

گیاهان دارویی مهمترین ظرفیت استان لرستان

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی مقدم  رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در شورای هماهنگی  سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت توسعه و کشت گیاهان دارویی عنوان کرد: گیاهان دارویی مهمترین ظرفیت و قابلیت لرستان محسوب می‌شوند و باورداریم اگر همه پای کاربیایند بخشی از مشکلات بیکاری استان حل می‌شود، با حداقل سرمایه یعنی 30 میلیون تومان یک شغل برای ده سال ایجاد کرد.

 وی افزود: همچنین هر هکتار گیاه دارویی صدمیلیون تومان درآمدزایی برای بهره‌برداران به دنبال دارد که رقم خوبی است.

 حسنی مقدم درخصوص برنامه‌ریزی شیلات در حوزه آبزی پروری نیز بیان کرد: قراراست تا پایان سال 1404، 50 هزارتن  به تولید شیلات استان لرستان اضافه شود که با تلاش مسئولان شیلات این برنامه محقق خواهد شد.

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ساخت و سازهای غیرمجاز به عنوان یک معضل نیز اشاره کرد و افزود: باید با ساخت و ساز در حاشیه شهر و روستاها برخورد کرد و موارد را به مراجع ذی صلاح معرفی کرد، نکته دیگر اجرایی شدن 500 حکم قضایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در مورد حذف اعتبارات توازن و توسعه چند شهرستان نیز افزود: چند شهرستان اشتباه کرده و شاخص‌ها را بالا اعلام کردند و همین منجر به به حذف ردیف اعتبارات توازن و توسعه شد، اما اکنون استدلال داریم که سیل ده سال این شهرستان‌ها را به عقب برگردانده بنابراین می‌شود وزارت جهاد را مجاب کرد که اعتبارات برگردد.

حسنی مقدم  در ادامه با بیان اینکه بخش کشاورزی یکی از بخش‌هایی است که کمترین تاثیر را از کرونا پذیرفت و رشد مثبتی داشت، عنوان کرد: اکنون  چشم امید همه به جهاد کشاورزی است این بخش درحالی که  19 درصد تولید ناخالص ملی و 20 درصد اشتغال را دارد اما ضریب آن از بودجه زیر 5 درصد است بنابراین نمی‌شود روی آن حساب بازکرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید