Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین در گفتگو با ایانا خبر داد:

پایان برداشت پنبه در شهرستان خداآفرین

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین از پایان برداشت پنبه در 900 هکتار از اراضی شهرستان با تولید 5 هزار تن پنبه در شهرستان خبر داد.

پایان برداشت پنبه در شهرستان خداآفرین

رشید نظمی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن بیان این مطلب افزود: با جایگزین کردن ارقام جدید و زودرس پنبه عملکرد محصول در واحد سطح افزایش یافته و همچنین استفاده از دو محصول بهاره و پائیزه یعنی پنبه و غلات  پائیزه میسر شده است درحقیقت استفاده بهینه از بعد زمان در الگوی کشت و تناوب زراعی برای کشاورز مهیا گردیده که با ترویج ارقام پربازده پنبه، میانگین عملکرد در شهرستان از 3.5 تن سابق به 5 تن فعلی ارتقاء یافته است.

وی با بیان اینکه در مزارع شاخص عملکرد به بیش از 7 تن رسیده است ادامه داد: میزان وش خریداری شده توسط کارخانجات پنبه پاک کنی فعال در شهرستان از تولیدکنندگان پنبه 5 هزار تن و مازاد بر تولید شهرستان دو هزار و 300 تن که مجموعاً هفت هزار و 300 تن می باشد.

مهندس نظمی در ادامه اظهار نمود: قیمت خرید وش پنبه امسال از 12000-9000 تومان در نوسان بوده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به پتانسیل موجود و عملکرد مزارع شاخص و با استفاده بهینه از کلیه عوامل دخیل در تولید در آینده نزدیک شاهد گسترش سطح زیرکشت و افزایش درآمد کشاورزان خواهیم بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید