Iranian Agriculture News Agency

سرپرست اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری:

ردپایی از آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده است

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طبق پایش‌هایی که از تالاب‌های استان و مراکز پرورش طیور صنعتی و سنتی انجام شده و تاکنون گزارشی از وقوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان مشاهده نشده است.

ردپایی از آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، محمد اسدی سرپرست اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در ستاد پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اظهار داشت :مراقبت و آگاهی بخشی همه جانبه دستگاه های ذیربط برای مواجهه با خطرات احتمالی بیماری آنفلوانزا بخصوص در مناطق اطراف زیستگاه های پرندگان وحشی بسیار ضرورت دارد.

اسدی به تعامل و نقش مهم نیروهای انتظامی در پیشگیری از شیوع این در بیماری اشاره کرد و افزود: همکاری نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی مأموران مستقر در پاسگاه های ایست بازرسی و اداره کل پایانه ها و حمل و نقل جاده ای در کنترل محموله های مرغ زنده نقش مهمی در کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری دارد.

وی افزود: در استان چهارمحال و بختیاری طبق پایش‌هایی که از تالاب های استان و مراکز پرورش طیور صنعتی و سنتی انجام گردیده  تاکنون گزارشی از وقوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان  در استان مشاهده نشده ولی هرچه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم احتمال بروز آنفلوآنزای پرندگان بیشتر می‌شود. لذا  این موضوع می طلبد آمادگی و هماهنگی بین دستگاه های عضو بیشتر گردد تا در زمان احتمالی وقوع اقدامات لازم صورت گیرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید