Iranian Agriculture News Agency

رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور:

توسعه تکنولوژی باغ‌های دیم در مرکز علی‌آباد کمین

رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور گفت: با توجه شرایط اقلیمی "مرکز آموزش کشاورزی علی آباد کمین" این مجموعه به عنوان پایلوتی برای توسعه تکنولوژی باغ های دیم و کم آب بر از جمله بادام و انگور و گیاهان دارویی بررسی شد.

توسعه تکنولوژی باغ‌های دیم در مرکز علی‌آباد کمین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، شکراله حاجی‌وند در سفر به استان فارس و در بازدید از "مرکز آموزش کشاورزی علی آباد کمین"  ابراز کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود در این مرکز در خصوص گیاهان دارویی مثل سیستم خشک‌کن و بسته‌بندی گیاهان دارویی و انبارهای بسیار مناسبی برای نگهداری و در واقع آزادسازی به عنوان بارگاه برای گیاهان دارویی وجود دارد، در این مجموعه پتانسیل ایجاد یک مرکز توسعه و تکنولوژی گیاهان دارویی وجود دارد.

به گفته وی؛ مرکز آموزش مذکور در آینده به عنوان محلی برای آموزش نیروهای ماهر گلخانه‌ای نیز در نظر گرفته می شود.

رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور تصریح کرد: این موسسه با هفت پژوهشکده مختلف در سطح کشور فعالیت می‌کند که مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس یکی از مهمترین پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی است.

اصلاح و نوسازی 1500 هکتار باغ مرکبات در فارس

حاجی وندی؛ دستاوردهای سفر به استان فارس را برنامه‌ریزی، اصلاح و نوسازی باغ‌های مرکبات در سطح 1500 هکتار در این استان برشمرد و گفت: تولید نهال سالم و عاری از ویروس اولین گام در این زمینه است که با همکاری موسسه تحقیقات علوم باغبانی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس و بخش خصوصی انجام می‌شود.

رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور با اشاره به اینکه از دستاوردهای این موسسه تولید و توسعه کشت آناناس است، افزود: با توجه به تنوع کشت محصولات گلخانه‌ای در شهرستان پاسارگاد مقرر شد، در این گلخانه‌ها آناناس نیز کشت شود و همچنین برای کشت پایلوت زنجبیل و گیاهان زینتی عاری از ویروس مثل گل میخک، سازمان تحقیقات دستاوردهای خوبی داشته که کشت این محصولات نیز در برنامه کاری گلخانه‌های پاسارگاد قرار گرفت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید