Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با ایانا خبر داد:

اجرای 269 فقره قلع و قمع ساخت‌ و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان شبستر

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از اجرای گسترده قلع و قمع تغییر کاربریهای غیرمجاز در مناطق مناطق امند، مزرعه ، نعمت الله و زین آباد شهرستان شبستر در سه مرحله خبر داد.

اجرای 269 فقره قلع و قمع ساخت‌ و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان شبستر

داداش نصیری در حاشیه این اجرای قلع و قمع در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: به منظور مقابله جدی با متخلفان و متجاسران به حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، مرحله اول اجرای گسترده موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها در منطقه امند و زین آباد شهرستان شبستر انجام یافت.

وی گفت: در این اجرای گسترده و قاطع که با دستور و پشتیبانی مقام محترم قضایی و مشارکت نیروهای انتظامی و نظامی و دستگاه های اجرایی همراه بود، بیش از 103 فقره ساخت و ساز و مستحدثات غیرمجاز منطقه قلع و قمع گردید و حدود ۲۵ هکتار از اراضی زراعی و باغ ها به حالت سابق اعاده وضعیت شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان افزود: در ادامه مقابله جدی با متخلفان و متجاسران به حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، مرحله دوم اجرای گسترده موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها در منطقه مزرعه و زین آباد شهرستان شبستر با قلع و قمع 134 فقره ساخت و سازهای غیر مجاز  انجام پذیرفت که در این مرحله نیز   85 هکتار از اراضی زراعی و باغ ها به حالت سابق اعاده وضعیت شد.

وی با بیان اینکه در ادامه مقابله قاطع و جدی با تغییر کاربری های غیر مجاز در شهرستان شبستر و در سومین روز پیاپی اجراهای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ۳۲ فقره دیوار کشی و تفکیک و قطعه بندی اراضی زراعی در منطقه نعمت اله شهرستان شبستر قلع و قمع شد و ۱۲ هکتار دیگر از اراضی کشاورزی، با اعاده وضعیت به حالت سابق، آزاد سازی گردید گفت: عملیات قلع و قمع در نعمت اله، پس از توجیه متخلفان با مشارکت خود آنان صورت گرفت که این اقدام علاوه بر عدم تحمیل هزینه به دولت، به جلب مشارکت عمومی در جهت صیانت از کاربری اراضی زراعی و باغ ها می‌انجامد.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از اجرای 269 فقره قلع و قمع ساخت‌ وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان شبستر در سه روز متوالی خبر داد و افزود: در طی سه مرحله رفع تصرف و اعاده به وضع سابق 122 هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان شبستر صورت پذیرفت.

 وی افزود: مدیریت امور اراضی استان به متقاضیان تغییر کاربری هشدار جدی می دهد تا در دام افراد سودجو که با تفکیک غیرقانونی و قطعه بندی اراضی کشاورزی، ارزش افزوده کاذبی را ایجاد می نمایند، گرفتار نشده و پیش از هرگونه اقدام به خرید اراضی زراعی و باغ ها و ساخت و ساز، از مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها، وضعیت زمین ها را استعلام و مجوزهای قانونی را اخذ کنند.

 نصیری با بیان اینکه خاک، این عنصر زنده و سازنده غذا را گرامی بداریم و با تغییر کاربری غیر مجاز، غذای خود و دیگران را نابود نسازیم ادامه داد: مدیریت امور اراضی استان آذربایجان شرقی به صورت جدی به متخلفان، دلالان غیر مجاز و سوء استفاده کنندگان هشدار می دهد که با قاطعیت تمام، نسبت به مقابله و قلع و قمع هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی زراعی و باغ ها برخورد خواهد نمود و در صورت تکرار جرم تغییر کاربری در اراضی کشاورزی، متهمان از طریق دستگاه قضایی تحت پیگرد و مجازات قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در مراحل بعدی قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز در حوزه شهرستان شبستر و سایر مناطق و شهرستان های استان با قاطعیت تمام اجرا خواهند شد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید