Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

تولید 100 هزار تن گوشت قرمز در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: طی پنج سال آینده ظرفیت تولید گوشت قرمز در استان به 100 هزار تن در سال خواهد رسید.

تولید 100 هزار تن گوشت قرمز در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، محمدعلی نیکبخت درجلسه ظهرامروز اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی، استاندار سیستان و بلوچستان، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، امامان جمعه و مسئولین استان و شهرستان در زابل برگزارشد، تولید 100هزار تن گوشت قرمز درسیستان و بلوچستان را از برنامه‌های سند توسعه استان اعلام کرد و اظهارکرد: تولید این میزان گوشت در سال زمینه اشتغال 20 هزار فرصت شغلی را فراهم می‌کند.

وی افزود: فاز نخست طرح انتقال آب با لوله به اراضی کشاورزی دشت سیستان رو به اتمام و فاز دوم این طرح در حال اجرا است و در مرحله دوم از محل حوضچه‌های پنج هکتاری تا مزارع کشاورزی توسط نیروهای بومی درحال انجام است.

نیکبخت با اشاره به محصولات منحصر به فرد میوه‌های گرمسیری که یکی از پتانسیل‌های بی‌نظیر سیستان و بلوچستان است، افزود: استان به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب به عنوان مهد میوه‌های گرمسیری کشور شناخته می‌شود که باید از این ظرفیت مهم در جهت خودکفایی کشور استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سازمان جهاد کشاورزی استان برنامه پنج ساله تدوین شده که سطح زیرکشت موز را به 13 هزار هکتار و تولید موز را به 600هزار تن برسانیم که این طرح زمینه اشتغال 38 هزار نفر در سیستان و بلوچستان را فراهم خواهد کرد.

وی تاکیدکرد: کشور برای خودکفایی در تولید موز می‌تواند در سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید