Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر خبر داد:

کاشت 15 هکتار آفتابگردان در شهرستان بوشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: برای دومین سال پیاپی کاشت آفتابگردان در دهستان انگالی از توابع این شهرستان کشت گردید.

کاشت 15 هکتار آفتابگردان در شهرستان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، کبری توکلی افزود: آفتابگردان با نام علمی Helianthus annuus و از تیره‌ی گل‌ستاره‌ای‌ها یا کاسنیان (Asteraceae) یکی از مهم‌ترین گیاهان روغنی جهان است و منشاء آن از آمریکای جنوبی است.

توکلی بیان نمود: نیاز بیشتر آفتابگردان به آب موقع گل کردن به بعد می باشد. لذا چنانچه در موقع گل کردن، آبیاری به موقع انجام نگیرد دانه ها پوک خواهند شد.

وی اظهار کرد:آفتاب‌گردان نیاز به گرما و نور زیاد دارد؛ ولی به طول روز حساس نیست. این گیاه نسبتا به گرما و سرما مقاوم است. معمولا تا درجه حرارت ۱۰ درجه سانتیگراد را به خوبی تحمل می‌کند و یخبندان زود برخلاف ذرت و یا سویا به آفتابگردان آسیبی نمی‌رساند. به دلیل همین سازگاری کشت آن در دامنه‌ی وسیعی از شرایط اقلیمی رواج یافته است. آفتاب گردان به دلیل سیستم ریشه‌ای توسعه‌یافته‌اش نسبت به خشکی نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد ضمن آنکه در اکثر خاک‌ها من‌جمله خاک های شنی و یا به‌نسبت شور می‌تواند به خوبی رشد کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید