Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان فارس:

تولید در بخش کشاورزی مورد تاکید مسئولان نظام است

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: بخش کشاورزی بخش بسیار مهمی است همانگونه که همواره امام راحل (ره ) و مقام معظم رهبری به تولید در کشور به ویژه در بخش کشاورزی تاکید فراوان داشتند.

تولید در بخش کشاورزی مورد تاکید مسئولان نظام است

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی برومندی در نشست با آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) ابراز کرد: بخش کشاورزی علاوه بر تامین امنیت غذایی کشور با تولید مازاد بر مصرف ارزآوری بسیار خوبی برای کشور دارد؛ همینطور اشتغال بسیار خوبی را برای مردم ایران اسلامی رقم زده است از این رو توجه به این بخش و سرمایه‌گذاری در آن موجب توسعه هرچه بیشتر کشور در همه زمینه‌ها می‌شود.

به گفته وی؛ علی رغم همه تحریم‌ها و فشارهایی که وجود دارد مخصوصاً در دو سه سال اخیر بسیاری از بخش‌ها دچار رشد منفی شدند ولی بخش کشاورزی از لحاظ اقتصادی رشد خوبی داشته، به نحوی که رشد منفی سایر بخش‌ها را جبران کرده است.

برومندی بیان کرد: در سال گذشته علاوه بر تامین غذای مردم، بیش از 7.5 میلیون تن محصولات کشاورزی صادر شد و حدود ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی داشت که تقریباً سه میلیارد دلار از این درآمد ارزی ویژه باغبانی کشور بود.

او افزود: بر اساس اسناد بالا دستی نظام جمهوری اسلامی برای توسعه کشور و سند چشم انداز برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، تکالیفی برای وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد و همکاران به صورت جهادی در تلاش هستند که این برنامه‌ها را محقق کنند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد موسسه تحقیقات علوم باغبانی کار جدیدی است، اظهار کرد: این موسسه پژوهشگران، پژوهشکده‌هایی را در زیر مجموعه وزین خود دارد که در حوزه های گرمسیری و سردسیری تحقیقات خوب و همه جانبه کنار مراکز تحقیقاتی انجام می‌دهد و توفیقات بسیار ارزشمندی در این حوزه داشته است.

برومندی تصریح کرد: دانشمندان بسیار خوب و ارزشمندی در حوزه علوم باغبانی کشور داریم که در واقع در تلاش هستند که ما به حداکثر بهره وری تولید و توسعه پایدار در حوزه باغبانی برسیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به رتبه اول فارس در تولید محصولات باغی و تنوع بی‌نظیر این محصولات، اظهار کرد: موفقیت این استان حاصل تلاش کشاورزان عزیز، تولیدکنندگان، بهره برداران و مدیریت خوب همکاران ما در سازمان کشاورزی در حوزه های کشاورزی است.

این مقام مسئول خطاب به تولیت آستان احمدی و محمدی(ع)گفت: مشکلاتی هم وجود دارد که قطعاً برای رفع آن در تلاش هستیم و امیدواریم رهنمودهای شما چراغ راهی برای حل این مشکلات باشد.

وی با اشاره به اینکه تولیت آستان احمدی و محمدی(ع)  قصد دارد در حوزه اقتصادی ورود پیدا کند، تاکید کرد: این اتفاق در موضوع تولید و ایجاد اشتغال موثر است و یک فکر بسیار ارزشمند و قابل ستایش است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به اقداماتی که در آستان مقدس حرم مطهر امام رضا (ع) در زمینه تولید و اشتغال صورت گرفته، اظهار کرد:حرم سوم اهل بیت می تواند با ظرفیت های ارزشمندی که دارد حتما در این زمینه نقش خود را ایفا کند.

برومندی ابراز کرد: بر اساس برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی بر ما تکلیف شده است تا سال ۱۴۰۴که ۴۸هزار هکتار گلخانه در کشور ایجاد کنیم و تا پایان سال جاری ۲۱ هزار هکتار به بهره‌برداری میرسد و از ظرفیت های موجود در بانک کشاورزی و صندوق توسعه ملی در این زمینه استفاده خواهیم کرد و به توسعه گلخانه در استان فارس کمک می‌کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید