Iranian Agriculture News Agency

معاون جهاد کشاورزی فارس:

خوراک دام با نرخ دولتی برای دامپروری ها

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از این پس دامداری های سنتی، روستایی و واحد های پرورش دام سبک خوراک دام آماده از کارخانه های تولیدی سطح این استان با قیمت مصوب دولتی دریافت خواهند کرد.

خوراک دام با نرخ دولتی برای دامپروری ها

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، کرامت اله کیومرثی با بیان اینکه خوراک دام های مورد نیاز در کارخانه ها با توجه به نوع دام های پر تولید، متوسط تولید، کم تولید و پرواری تهیه و تولید می شوند، اظهار کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی این برنامه اجرایی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت تسهیل و نظارت بر نحوه توزیع خوراک دام واحد های دامپروری تصریح کرد: به همین منظور "سامانه سپند" طراحی شده است که همه مراحل از تخصیص نهاده به کارخانه ها تا ثبت سفارش و توزیع توسط اتحادیه و تعاونی ها و خرید بی واسطه به وسیله بهره‌برداران از طریق این سامانه انجام می شود.

به گفته وی؛ با پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سامانه سپند، راستی آزمایی، نظارت و کنترل کیفی خوراک های دام تولیدی از صفر تا صد انجام و رصد می شود.

او با اشاره به وابستگی ارزی برای تامین نهاده های دامی و مشکلات ناشی از آن ابراز کرد: به منظور افزایش بهره‌وری، بالا رفتن ضریب تبدیل، جلوگیری از اُفت و ضایعات و استفاده حداکثری از هزینه‌های انجام شده در تامین نهاده‌ها، با توجه به گشایشی که در تامین نهاده ها در سطح ملی اتفاق افتاده است، گاوداری‌ های صنعتی شیری در آینده نزدیک به صورت مستقیم و سیستمی درسامانه بازارگاه نهاده ها را دریافت می کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید