Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین :

باغداران نهال شناسه دار را از مراکز معتبر تهیه کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : باغداران نهال شناسه دار و گواهی بهداشت را از مراکز معتبر تحت نظارت کمیته فنی نهال استان تهیه کنند.

باغداران نهال شناسه دار را از مراکز معتبر تهیه کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان این مطلب افزود : هم اکنون 21 نهالستان دارای مجوز و سه شرکت دانش بنیان تولید نهال در استان وجود دارکه در این مراکز سالانه بیش از سه میلیون نهال تولید می شود .

وی در ادامه با اشاره به ضروت نظارت بر مراکز تولید نهال استان خاطر نشان ساخت : از فعالیت نهالستان های غیر مجاز که در توزیع نهال غیر استاندارد و آلوده نقش دارند جلوگیری خواهد شد .

خمسه تصریح کرد : در راستای جلو گیر ی از جابجایی نهال های غیر استاندار پست های قرنطینه در مبادی ورودی و خروجی استان با هماهنگی دستگاههای ذیربط فعال می شوند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه از اتحادیه باغداران ، انجمن صنفی کشت بافت گیاهی ، صندوق نهال کشور ، انجمن های نهال استان ، نهالستانهای برتر دارای برند و باغ های مادری و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی خواست اطلاع رسانی لازم برای استفاده از نهال سالم ، اصیل و استاندارد برای باغدران بیان کنند .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید